کد خبر: 331095
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۱:۴۱:۰۷
| |

حمایت روسیه از سیاست خارجی مستقل ونزوئلا ادامه دارد

وزیر دفاع روسیه در نشستی با همتای ونزوئلایی خود، بر حمایت کامل مسکو از تلاش مقامات کاراکاس برای اجرای سیاست خارجی مستقل و مقابله با نقشه‌های آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی این کشور تأکید کرد.

حمایت روسیه از سیاست خارجی مستقل ونزوئلا ادامه دارد
کد خبر: 331095
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۱:۴۱:۰۷

اعتمادآنلاین| «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در نشستی با ژنرال «ولادیمیر پادرینو لوپز» همتای ونزوئلایی خود در مسکو، تاکید کرد که روسیه از تلاش‌های مقامات کاراکاس برای اجرای یک سیاست خارجی مستقل و مقابله با نقشه‌های آمریکا برای تغییر دولت قانونی این کشور حمایت می‌کند.

شایگو در دیار با وزیر دفاع ونزوئلا گفت: «ما با دقت زیاد روند اوضاع در ونزوئلا را زیر نظر داریم. ما بر اعمال فشار بی‌سابقه از سوی واشنگتن در جهت بی ثبات کردن اوضاع در این کشور آگاه هستیم و از تلاش‌های رهبران ونزوئلا برای اجرای یک سیاست خارجی مستقل و مقابله با اقدامات ایالات متحده برای سرنگون کردن دولت قانونی این کشور حمایت می‌کنیم.»

وزیر دفاع روسیه یادآور شد: «خوشبختانه نتیجه تلاش‌های مقامات کاراکاس شکست نقشه آمریکا در جهت سازماندهی اعتراضات گسترده و ایجاد شکاف در جامعه ونزوئلا به شکل یک تهاجم انسانی است. ما بر این عقیده هستیم که تنها مردم ونزوئلا این حق را دارند که آینده کشورشان را تعیین کنند و دخالت خارجی به خصوص در شرایط کنونی کاملاً بی ثبات کننده و غیرقابل قبول ارزیابی می شود.»

شایگو یادآور شد: «نیروهای مسلح ونوزئلا تضمین‌کننده حفظ نظام سیاسی و تمامیت ارضی این جمهوری هستند و ما خرسند هستیم که امکان مذاکره دوجانبه فراهم شده تا ارزیابی شما در زمینه پیشرفت اوضاع در ونزوئلا را شنیده و سپس به بررسی مسائل مربوط به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی و ابعاد دیگر روابط دوجانبه بپردازیم.»

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها