کد خبر: 331105
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۱:۵۳:۱۶
| |

موضع‌گیری مبهم لهستان درباره پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج‌فارس

دولت لهستان در حالی از آمادگی برای پیوستن به ائتلاف دریایی پیشنهادی آمریکا در خلیج‌فارس خبر داده که مشخص نکرده کشورش در چه زمینه‌ای قصد پشتیبانی از این ائتلاف را دارد.

موضع‌گیری مبهم لهستان درباره پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج‌فارس
کد خبر: 331105
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۱:۵۳:۱۶

اعتمادآنلاین| «یاجیک جاپوتوویچ» وزیر امور خارجه لهستان با انتقاد از بی‌میلی کشورهای اروپایی برای همکاری با آمریکا به خبرگزاری د. پ. آ. آلمان گفت که اتحادیه اروپا باید رویکرد مثبت‌تری در قبال سیاست‌های واشنگتن داشته باشد.

او افزود: کشورش حاضر است در ائتلاف دریایی پیشنهادی آمریکا به بهانه تامین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز، مشارکت کند.

وزیر امور خارجه لهستان گفته است که ورشو آمادگی دارد به هر شکل ممکن از تلاش‌های آمریکا و بریتانیا برای تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس پشتیبانی نماید، اما توضیح دقیق‌تری پیرامون نحوه همکاری و نوع پشتیبانی این کشور از ماموریت دریایی آمریکا و متحدانش ارائه نکرده است.

این در حالی است که آلمان و فرانسه نیز طرح ایجاد یک نیروی اروپایی برای نظارت بر امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس را بررسی می کنند.

به گفته جاپوتوویچ؛ هرگاه بین سیاست‌های اتحادیه اروپا و آمریکا شکاف بیافتد، چنین امری می‌تواند برای لهستان و کشورهای اروپای مرکزی پیامدهای نامطلوبی به همراه داشته باشد، از این رو اروپا باید مناسبات خود را با آمریکا حفظ کند و مانع از شکاف شود.

وزیر امور خارجه لهستان پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، از وجود اختلاف نظر در چگونگی تشکیل سازوکار امنیت دریایی بین آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خبر داد و گفت که این مساله همچنان در حال تبادل نظر و بررسی است.

او تاکید کرد: اگر اتحادیه اروپا به این تصمیم برسد، پاسخ ما استقبال از آن است. دیدگاه دیگری هم مطرح است که ما باید برای تشکیل یک نیروی مشترک با آمریکا و انگلیس تلاش کنیم تا اینکه بخواهیم به طور مجزا دست به چنین کاری بزنیم؛ چرا که آنها متحدان ما در ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک‌شمالی) هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها