نامه به رئیس جمهور برای افزایش اختیارات صندوق ضمانت صادرات

افروز بهرامی، در پاسخ به اینکه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی برای دریافت ضمانت‌نامه بانکی با مشکل روبرو هستند،  گفت: ‌ صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی به ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرار داد احتیاج دارند تا بتوانند در مناقصه‌های بین المللی شرکت کنند.

نامه به رئیس جمهور برای افزایش اختیارات صندوق ضمانت صادرات
کد خبر: 331107
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ افروز بهرامی، رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد: براساس نامه‌ای که با امضای رئیس اتاق بازرگانی ایران برای رئیس‌جمور فرستاده‌ شده، درخواست کرده ایم تا امکاناتی در اختیار صندوق ضمانت صادرات قرار گیرد که در مسیر جایگزینی با سیستم بانکی، بیشتر پیش برویم.

افروز بهرامی، در پاسخ به اینکه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی برای دریافت ضمانت‌نامه بانکی با مشکل روبرو هستند، گفت: ‌ صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی به ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرار داد احتیاج دارند تا بتوانند در مناقصه‌های بین المللی شرکت کنند.

کارفرمایان خارجی به دلیل تحریم بودن بانک‌های ایران، ضمانت‌نامه‌های ایران را قبول نمی‌کنند، اما از آنجا که صندوق ضمانت صادرات در لیست تحریم‌های آمریکا نیست،‌ صندوق ضمانت صادرات هم در کنار سیستم بانکی، این ضمانت‌نامه‌ها را صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: کارفرمایان بعضی کشورها ضمانت‌نامه‌ های صندوق را پذیرفته‌اند، اما کارفرمایان بعضی کشورها هم ضمانت‌نامه بانکی قبول می‌کنند که برای آن هم مدلی پیدا کرده‌ ایم؛ به این صورت که صندوق ضمانت نامه صادر می کند برای ESA یعنی همتای خودمان در آن کشور، آن سازمان این ضمانت‌نامه را برای بانک صادر کند و نهایتا بانک هم آن را به کارفرما ارائه دهد. این مدل را در چند کشور پیگیری شد و جواب داده است.

به گفته رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران ، نگرانی برخی کافرمایان کشورها این است که چطور باید مراوده بانکی داشته باشیم.

بهرامی تصریح کرد: در این زمینه هم پیشنهاداتی ارایه شد که با امضای رئیس اتاق بازرگانی ایران برای رئیس جمهور ارسال شده و در این نامه درخواست شده تا امکاناتی در اختیار صندوق ضمانت صادرات قرار گیرد تا بیشتر بتوانیم در مسیر جایگزینی با سیستم بانکی پیش برویم.

وی افزود: وزیر صنعت، معدن وتجارت هم نامه‌ای در این زمینه نوشته تا در نشست سران قوا مطرح شود، چنانچه این اتفاق ها رخ دهد و نیازهای صندوق برای پشتوانه مالی، حل شود، مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی مهدنسی کامل مرتفع خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها