کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

100 هزار فرصت شغلی با حمایت از بنگاه‌های تولیدی تثبیت شد

کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: تعداد بنگاههای مشکل دار در سه ماه اول سالجاری نسبت به پایان اسفند ماه سال 97 کاهش یافته و از 1351 بنگاه در اسفند 97 به 1262 بنگاه رسیده است. تعداد کارگران در بنگاههای مشکل دار 140 هزار نفر هستند.

100 هزار فرصت شغلی با حمایت از بنگاه‌های تولیدی تثبیت شد
کد خبر: 331156
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۳:۳۰:۴۶

اعتمادآنلاین| کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد بنگاههای مشکل دار در سه ماه اول سالجاری نسبت به پایان اسفند ماه سال 97 کاهش یافته است و از 1351 بنگاه در اسفند 97 به 1262 بنگاه مشکل‌دار رسیده است. تعداد کارگران در بنگاههای مشکل دار 140 هزار نفر هستند.

وی گفت: وزارتخانه‌های صادر کننده مجوز برای بنگاهها ی اقتصادی باید در حل و فصل مشکلات بنگاهها اهتمام نمایند . کارفرمایان، سهامداران، مدیران و کار آفرینان می بایستی نسبت به حل مشکلات بنگاههای تحت مسئولیت خود اقدام و رفع مشکل نمایند.

به گفته مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاهها و پایداری تولید وتثبیت اشتغال اهتمام ویژه نسبت به پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی را دارد.

کریم یاوری اعلام کرد:در سه ماهه اول سالجاری با حمایت از حدود بیش از 470 بنگاه حدود 100 هزار فرصت شغلی تثبیت شده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استانها در شرایط اقتصادی فعلی می بایستی بیش از پیش در حل و فصل مشکلات بنگاهها اهتمام نمایند و حتی‌المقدور جلسات کارگروهها با حضور ذینفعان در محل بنگاههای اقتصادی مشکل‌دار برگزار نسبت به حل و فصل مشکلات به صورت میدانی و عملیاتی اقدام نمایند.

وی گفت: در سال 97 کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استانها بیش از دو هزار جلسه برای بررسی و رسیدگی به وضعیت بنگاهها تشکیل داده اند.

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری هم اکنون حدود 262 هزار نفر است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها