کد خبر: 331173
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۱:۰۶:۰۰
| |

معرفی کاندیداهای معارضان برای ریاست دستگاه قضایی و دولت انتقالی سودان

ائتلاف آزادی و تغییر کاندیداهای خود را برای ریاست دولت انتقالی و دستگاه قضایی سودان به رئیس شورای نظامی این کشور رسما معرفی کرد.

معرفی کاندیداهای معارضان برای ریاست دستگاه قضایی و دولت انتقالی سودان
کد خبر: 331173
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم امضای نهایی توافق سند اعلامیه قانون اساسی سودان فردا با حضور نمایندگان کشورهای آفریقایی و غیر آفریقایی در خارطوم برگزار می شود. با انحلال شورای نظامی در روز یکشنبه آینده شورای حاکمیتی به ریاست ژنرال عبدالفتاح برهان تشکیل خواهد شد. اعضای این شورای دوشنبه 28 مرداد ماه در برابر رئیس دستگاه قضایی سوگند یاد خواهند کرد. شورای حاکمیتی سه شنبه آینده رئیس دولت انتقالی را تعیین می کند و او روز بعد در برابر شورای حاکمیتی و رئیس دستگاه قضایی سوگند خواهد خورد.

ائتلاف آزادی و تغییر دیروز فهرست کاندیدا های خود را برای احراز سمت‌های تعیین شده در دوره انتقالی برای ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای نظامی سودان ارسال کرد.

یک مقام آگاه سودانی به روزنامه سودان تریبون گفت: ائتلاف آزادی و تغییر عبدالقادر محمد را به عنوان کاندیدا خود برای احراز پست ریاست دستگاه قضایی به ژنزال عبدالفتاح برهان معرفی کرد. با انتخاب رسمی او، مراسم سوگند اعضای شورای حاکمیتی اوایل هفته آینده در برابر رئیس جدید دستگاه قضایی سودان برگزار خواهد شد.

براساس توافق معارضان با شورای نظامی تشکیل دولت در دوره انتقالی به عهده ائتلاف آزادی و تغییر خواهد بود و نخست وزیر و اعضای این دولت توسط این ائتلاف انتخاب خواهد شد. اعضای ائتلاف آزادی و تغییر توافق کرده اند عبدالله حمدوک که یک اقتصاددان برجسته سودانی است، ریاست دولت انتقالی را به مدت سه سال و سه ماه به عهده داشته باشد.

به نوشته این روزنامه سودانی، ائتلاف آزادی و تغییر در ارتباط با وزیران دولت انتقالی به توافق رسیده و تنها انتخاب وزیر منابع و معادن را به رایزنی‌ها بیشتر موکول کرده اند. این ائتلاف برای برخی وزازتخانه‌ها چند کاندیدا در نظر گرفته است که نخست وزیر باید یکی از آنان را انتخاب کند. کاندیداهایی که برای وزارت خارجه تعیین شده اند عبارتند از عمر قمر الدین، نور الدین ساتی و عمربشیر

ائتلاف آزادی و تغییر ابراهیم البدوی را به عنوان کاندیدا وزارت اقتصاد و دارایی و ابوشو ک را به عنوان کاندیدا وزارت نفت تعیین کرده است.

به نوشته این روزنامه چاپ خارطوم، فهرست پیشنهادی ائتلاف آزادی و تغییر درباره اعضای دولت انتقالی خارطوم قابل تغییر و تبدیل است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها