برزیل تهدید به خروج از بزرگترین بلوک اقتصادی آمریکای‌جنوبی کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد دامنه اختلاف‌های سیاسی برازیلیا و بوئنوس آیرس به حوزه همکاری‌های اقتصادی کشیده شد و وزیر اقتصاد برزیل تهدید کرد اگر چپ‌گرایان در آرژانتین پیروز شوند، برزیل از اتحادیه اقتصادی مرکوسور خارج خواهد شد.

برزیل تهدید به خروج از بزرگترین بلوک اقتصادی آمریکای‌جنوبی کرد
کد خبر: 331227
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۵:۳۲:۵۳

اعتمادآنلاین| پائولو گوئدس در یک رخداد اقتصادی در سائوپائولو گفت: اگر کریستینا کرشنر (رئیس‌جمهوری پیشین آرژانتین و نامزد معاونت ریاست جمهوری)، در انتخابات پیروز شده و اقتصاد بسته را در پیش گیرد، ما از مرکوسور خارج خواهیم شد.

برزیل همراه آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه چهار عضو و بنیانگذار اتحادیه اقتصادی مرکوسور هستند که به تازگی و پس از 20 سال مذاکره، یکی از بزرگ ترین توافقنامه‌های اقتصادی را با اتحادیه اروپا امضا کرده‌اند.

آرژانتین که در کنار برزیل از بزرگ ترین اقتصادهای آمریکای جنوبی است، با بحران مالی و سیاسی روبه رو است که این موضوع به زیان مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهوری راستگرای کنونی تمام شده و منجر به شکست او در انتخابات مقدماتی یکشنبه گذشته شد.

گوئدس ضمن هشدار در مورد در پیش گرفتن سیاست های اقتصادی بسته و حمایت رقبای ماکری از تولیدات داخلی، گفت: تجارت خارجی یک علامت هشدار است، اما نگرانی اصلی ما داخلیست. برزیل یک اقتصاد قاره‌ای است و لازم است که رشد اقتصادی خود را باز یابیم، ما به دیگران وابسته نیستیم.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این بلوک اقتصادی در سال 1991 بر مبنای نزدیکی روابط دو کشور رقیب برزیل و آرژانیتن بنیانگذاری شد و اکنون با افزایش اختلافات دو کشور، شالوده این اتحادیه با تهدید روبرو شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها