کد خبر: 331235
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

واکنش کاربران توییتر به آزادی نفتکش «گریس1»

روز گذشته 24 مردادماه دادگاه جبل‌الطارق دستور آزادی نفتکش «گریس1» را به نفع ایران و برخلاف منافع آمریکا صادر کرد. به همین مناسبت، نگاهی به واکنش‌های کاربران توییتر به این اتفاق می‌اندازیم.

واکنش کاربران توییتر به آزادی نفتکش «گریس1»
کد خبر: 331235
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق منفرد - اواخر خردادماه نفتکش «گریس1» توسط نیروهای انگلیسی در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد. علت توقیف نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه عنوان شد. در نهایت روز گذشته دادگاه جبل‌‌الطارق رای به آزادی این نفتکش داد. به گزارش اعتمادآنلاین ، کاربران فارسی‌زبان توییتر آزادی این نفتکش را یک پیروزی دیگر در برابر آمریکا دانستند که تلاش داشت از آزادی این نفتکش جلوگیری کند.

کاربری به نام EbneHava در بخشی از نظر خود می‌نویسد:‌ «گریس1 علی‌رغم فشارهای آمریکا، بدون هیچ مذاکره‌ای و بدون دادن کوچک‌ترین امتیازی آزاد شد.» این توییت بیش از 1500 لایک و 275 ریتوییت داشته است.

بهمن کلباسی هم در توییتی نوشت:‌ «دادگاه تقاضای دقیقه نود آمریکا برای آزاد نکردن کشتی که نفت ایران را حمل می‌کرد رد کرد. چون از حوزه قضایی آمریکا خارج است. نفتکش «گریس 1» حالا آزاد است به مسیرش ادامه دهد.» نکته جالب توجه اینجاست خبرنگار بی‌بی‌سی هنگام توقیف نفتکش ایرانی روی عرشه آن حاضر شد و از آن گزارش تهیه کرد.

واکنش کاربران توییتری

بیشتر کاربران آزادی «گریس1» را حاصل استقلال و مقاومت ایران در برابر فشارهای آمریکا و انگلیس خواندند. کاربری با نام pooriast نوشت: «درباره آزادی گریس 1 توییت و مقاله فراوان نوشته می‌شود. اما همه در چهار کلمه مشترک هستند؛عصر تازه خلیج فارس.»

واکنش کاربران توییتری

سارا معصومی هم با اشاره به اقدامات سیاسی و حقوقی که برای آزادی نفتکش انجام شد توییت کرد:‌ «آزادی نفتکش حامل نفت #ایران نتیجه پیگیری همزمان دو روند حقوقی و سیاسی بود. تبحر حقوقی، پیگیری سیاسی و اقتدار منطقه ای آزادی #گریس1 را رقم زد.»

اما بنابر گفته سخنگوی وزارت امورخارجه، ایران تعهدی در پی آزادی گریس1 نداده است.

واکنش کاربران توییتری

تغییر نام این نفتکش هم مورد توجه یکی از کاربران بود: «نام سوپرتانکر گریس1 به آدریان‌دریا تغییر کرد. مقصد آدریان یکی از کشورهای اروپایی در مدیترانه است. آدریان از ریشه ادریانوس نام یکی از امپراطورهای رم باستان است که شورش یهودیان را سرکوب کرد و با مذاکره با خسروشاه اشکانی از جنگ در شرف انجام با ایرانیان جلوگیری و با ایران درصلح به سر برد.»

از دیروز تا بعدازظهر امروز حدود 2 هزار و هشتصد توییت درباره نفتکس گریس1 منتشر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها