کد خبر: 331252
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۶:۳۱:۰۰
| |

رئیس دانشگاه پیام نور مطرح کرد:

کمک بنیادعلوی به دانشجویان مناطق محروم با افزایش وام

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی برای کمک به تحصیل در مناطق محروم گفت: بنیاد علوی ترم قبل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان به خانواده‌هایی که شهریه اندک را هم نمی‌توانند پرداخت کنند ،کمک کرده و قرار است درترم تحصیلی جدید این مبلغ افزایش یابد.

کمک بنیادعلوی به دانشجویان مناطق محروم با افزایش وام
کد خبر: 331252
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۶:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دکتر زمانی بابیان اینکه دانشگاه مسیر جدیدی را با توجه به برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در زمینه مهارت افزائی آغاز کرده است، اعلام کرد: دانشگاه دو محور مختلف را در زمینه کاری آغاز کرده است؛ اولین آن ورود دانشجویان به صنوف مختلف و کارآموزی، کسب مهارت و فراهم کردن زمینه اشتغال آنان است.

دراین زمینه تفاهم نامه‌ای با کانون عالی کارفرمایان منعقد و مقرر شد کانون در 31 مرکز استان دانشگاه بتواند دفاتر خود را افتتاح کند و دانشجویان بتوانند با عنایت به رشته تخصصی خودکار از طریق این دفاتر کارآموزی کرده و زمینه اشتغال‌شان فراهم شود. دومین آن انعقاد تفاهم نامه دانشگاه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است که از ظرفیت استانداری‌ها برای اشتغال دانش آموختگان و متقاضیان کسب مهارت استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه دانشگاه به متقاضیان کسب مهارت، آموزش‌های لازم را می‌دهد و درصورت موفقیت متقاضی کسب مهارت لازم گواهی‌نامه‌ای به وی اعطا می‌شود که با کسب آن گواهی‌نامه می‌تواند از تسهیلات اعطایی برای اشتغال‌زایی بهره مند شود.

زمانی به مشکلات اقتصادی موجود اشاره کرد وافزود: برای رفع مشکل شهریه دانشجویان، دانشگاه به دنبال منابعی برای کمک به دانشجویان در حال تحصیل بوده و از طریق مذاکره با بانک‌های مختلف امکان دریافت وام شهریه با کارمزد 1.2 درصد و بازپرداخت 48 ماهه برای کلیه دانشجویان فراهم شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بابنیاد علوی ویژه مناطق محروم افزود: ترم قبل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک برای خانواده‌هایی که شهریه اندک را هم نمی‌توانند پرداخت کنند، ازسوی این بنیاد اختصاص یافت و قرار است درترم تحصیلی جدید این مبلغ افزایش یابد.

رییس دانشگاه پیام نور ادامه داد: تلاش کردیم دانشگاه را از حالت رکود به حالت درآمدزایی تبدیل کنیم که رسالت اجتماعی خودش را نیز انجام دهد ضمن اینکه قرار شده رشته‌های پر کاربرد و پر طرفدار را جایگزین رشته‌های کم مخاطب کنیم.

زمانی در پایان خواستار حمایت نمایندگان مجلس از طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور شد.

در این دیدار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبی را در خصوص ضرورت توسعه کارآفرینی و مهارت آموزی در کشور با کمک دانشگاه پیام نور، درآمدزایی و استقلال دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی بیان کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها