کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا پاپوش درست کردن برای افراد جرم است؟

همسرم با جاساز کردن مقداری ماده مخدر شیشه در خودرو شخصی‌ام باعث شد دستگیر شوم، اما از آنجا که سابقه مصرف مواد مخدر نداشتم بنابراین به همسرم شک کردم که در بازجویی‌های صورت‌گرفته از ایشان، به جاساز مواد مخدر در خودرو من اعتراف کرد. آیا او به خاطر پاپوشی که برایم درست کرد مجازات می‌شود؟ 

آیا پاپوش درست کردن برای افراد جرم است؟
کد خبر: 331264
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- سوال مخاطب اعتمادآنلاین : همسرم با جاساز کردن مقداری ماده مخدر شیشه در خودرو شخصی‌ام باعث شد دستگیر شوم، اما از آنجا که سابقه مصرف مواد مخدر نداشتم بنابراین به همسرم شک کردم که در بازجویی‌های صورت‌گرفته از ایشان، به جاساز مواد مخدر در خودرو من اعتراف کرد. آیا او به خاطر پاپوشی که برایم درست کرد مجازات می‌شود؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین : عنوان مجرمانه‌ قانونی برای عمل پاپوش درست کردن برای افراد، «افترای عملی» است.

به موجب ماده 699 قانون مجازات اسلامی: «هر کس عالماً عامداً به قصد متهم نمودن دیگری آلات و ادوات جرم یا اشیایی را که یافت شدن آن در تصرف یک نفر موجب اتهام او می‌شود بدون اطلاع آن شخص در منزل یا محل کسب یا جیب یا اشیایی که متعلق به اوست بگذارد یا مخفی نماید یا به نحوی متعلق به او قلمداد نماید و در اثر این عمل شخص مزبور تعقیب شود، پس از صدور قرار منع تعقیب یا اعلام برائت قطعی آن شخص، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال یا تا هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم می‌شود.»

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها