کد خبر: 331267
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۷:۲۳:۰۰
| |

امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل نود :

آمریکایی ها به زودی مجبور خواهند بود برای همیشه از کل منطقه خارج شوند

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس یک خطای استراتژیک و غلط است، گفت: حضور آمریکایی ها در خلیج فارس دارای سابقه تاریخی است و آنها به زودی مجبور خواهند بود برای همیشه از کل منطقه خارج شوند.

آمریکایی ها به زودی مجبور خواهند بود برای همیشه از کل منطقه خارج شوند
کد خبر: 331267
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۷:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر خجسته با اشاره به تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی با ادعای تامین امنیت برای کشتیرانی در خلیج فارس، این اقدام را نمایشی و با سابقه تاریخی دانست و گفت: اخیرا آمریکا در اقدامی نمایشی در مورد تشکیل ائتلافی نظامی برای حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس جنجال به راه انداخته است و وانمود می کند این یک اتفاق خارق العاده و تازه است در صورتی که از سالیان گذشته آن ها در خلیج فارس در تردد بودند و بارها با ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس حضور داشتند اما اگر امروز آمریکایی ها از انواع ترفندهای رسانه ای و تبلیغاتی برای این ائتلاف به اصطلاح جهانی استفاده می کنند، همچون گذشته هدفی جز باج خواهی از برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: البته همین اقدام آمریکایی ها در ابتدای کار موجب تمسخر آن ها در جامعه جهانی شد به طوری که به غیر از ناوگان دزدان دریایی بریتانیا، سایر کشورها خطر ریسک همراهی با آمریکا را نمی پذیرند. ناو هواپیمابر آمریکایی که چند هفته خوراک تبلیغاتی برای تهدید علیه ملت ایران بود در خارج از آب های خلیج فارس متوقف شده است و این جنگ افزار تا دندان مسلح جرات حضور در نزدیکی آب های جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود ضمن هشدار نسبت به حضور نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در خلیج فارس، تصریح کرد: این حضور تبعات فاجعه آمیز امنیتی به دنبال دارد و مسئولین عالی جمهوری اسلامی ایران باید برای توجیه کشورهای منطقه اخطارهای لازم را ارسال کنند.

خجسته در ادامه تاکید کرد: حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس اگرچه خطای استراتژیک و غلط است اما دارای سابقه تاریخی است و آنها به زودی مجبور خواهند بود برای همیشه از کل منطقه خارج شوند اما اگر قرار بر حضور نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی آب های جمهوری اسلامی ایران باشد، برای صهیونیست ها خطرات فاجعه آوری به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها