محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

آمادگی ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد را داریم/ مالیات‌ها را قبل از تقسیم سود می‌پردازیم/ در بازسازی سوریه و عراق حضور نداریم

محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ستاد فرمان اجرایی امام(ره) این آمادگی را دارد که 50 هزار واحد از 400 هزار واحد مسکونی که دولت متعهد به ساخت آن است را بسازد. بخشی از این واحدها در اراضی متعلق به ستاد و بخشی دیگر در اراضی متعلق به دولت ساخته خواهد شد.

آمادگی ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد را داریم/ مالیات‌ها را قبل از تقسیم سود می‌پردازیم/ در بازسازی سوریه و عراق حضور نداریم
کد خبر: 331309
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۸:۵۶:۳۲

اعتمادآنلاین| محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره فعالیت‌های خارج از کشور این ستاد گفت: هیچ فعالیتی در خارج از کشور نداریم و ستاد در پروژه‌های بازسازی عراق و سوریه حضور ندارد. فعلا مسائل داخلی آنقدر زیاد است که به جای دیگری نمی‌رسیم.

وی درباره انتشار اخباری مبنی بر اینکه ستاد اجرای فرمان امام(ره) برخلاف قوانین مالیات نمی‌پردازد، تاکید کرد: یک جریانی از خارج کشور ضد نهادهای حاکمیتی کوک می‌شود و عده‌ای هم در داخل کشور این جریان را تقویت می‌کنند. از ابتدای شروع کار بنده در ستاد و پیش از آن نیز، از یک فعالیت اقتصادی گرفته تا پرداخت حقوق یک نگهبان که مالیات آن پرداخت نشده باشد، نداریم.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: هیچ فعالیتی در ستاد اجرایی چه در بخش اقتصادی و چه در بخش اجتماعی به اجرا درنمی‌آید مگر اینکه مالیات آن زودتر از تقسیم سود به سازمان امور مالیاتی پرداخت شده باشد. به اذعان مسئولان مالیاتی کشور جزو بهترین مودیان مالیاتی در کشور هستیم.

مخبر افزود: به طور قطع از بخش خصوصی بهتر مالیات پرداخت کرده‌ایم چراکه در سیستم بخش خصوصی ممکن است شیوه‌هایی برای اینکه مالیات کمتری بپردازند، وجود داشته باشد اما ستاد انگیزه‌ای برای عدم پرداخت مالیات یا فرار مالیاتی ندارد. حتی ستاد می‌تواند در احداث مدرسه، بیمارستان و خانه بهداشت از محل مالیات اقدام کند یا اینکه بابت ساخت این مجموعه‌ها مالیات کمتری را بپردازد اما نسبت به چنین درخواستی و پرداخت مالیات کمتر اقدام نکرده‌ایم.

وی درباره در اختیار گذاشتن اراضی متعلق به ستاد فرمان اجرایی امام(ره) به دولت - وزارت راه و شهرسازی- برای ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد گفت: اقدام ستاد فراتر از ارایه اراضی متعلق به خود بوده است. ستاد آماده است علاوه بر ارایه اراضی خود در اراضی دولت هم نسبت به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد اقدام کند.

مخبر ادامه داد: ستاد فرمان اجرایی امام(ره) این آمادگی را دارد که 50 هزار واحد از 400 هزار واحد مسکونی که دولت متعهد به ساخت آن است را بسازد. بخشی از این واحدها در اراضی متعلق به ستاد و بخشی دیگر در اراضی متعلق به دولت ساخته خواهد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره نحوه شناسایی اقشار کم درآمد برای ارایه این واحدهای مسکونی اظهار داشت: دولت این افراد را شناسایی و تعیین خواهد کرد. این اختیار و امکان را داریم که افراد واجد شرایط را شناسایی کنیم اما ترجیح ما این است که این اقدام از سوی دولت انجام شود.

وی با اشاره به کمک‌های ستاد در جریان سیل اخیر به سیل زدگان گفت: 30 هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان توزیع شد که در شناسایی این افراد هیچ دخالتی نداشتیم و بین کسانی این بسته‌ها توزیع شدند که از سوی دولت و نهادهای امدادی شناسایی شده بودند.

مخبر در پاسخ به این سوال که ارزش ریالی کمک‌های ستاد به سیل زدگان در مجموع چقدر بوده است، گفت: 250 میلیارد تومان کمک بلاعوض در مناطق سیل زده بابت ارایه دام سبک،‌ بازسازی،‌ کالای خانگی و ... داشته‌ایم. همچنین نزدیک به 550 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال در مناطق سیل زده انجام دادیم.

وی افزود: در مجموع میزان کمک‌های بلاعوض و سرمایه گذاری ستاد در مناطق سیل زده 800 میلیارد تومان بوده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها