فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج:

اغماضی در استفاده از اتوبوس‌های غیراستاندارد برای راهیان نور نداریم

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: خوشبختانه حوادث سفرهای راهیان نور به نسبت سال‌های گذشته کاهش داشته‌است.

اغماضی در استفاده از اتوبوس‌های غیراستاندارد برای راهیان نور نداریم
کد خبر: 331342
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۹:۲۶:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به ایجاد امینت هرچه بیشتر در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی گفت: یکی از برنامه‌هایی که مورد اهتمام جدی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج بوده، بحث ایمنی در سفرهای راهیان نور است.به تعبیر دیگر شاید در هر موضوع دیگری اغماض وجود داشته باشد، ولی در ایمنی سفر به جهت تصادفاتی که اتفاق افتاده، نمی‌توان به هیچ عنون کوتاهی و اغماض کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: مدتی است که ما حادثه آنچنانی در سفرهای راهیان نور نداشته‌‌ایم و با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری داشته‌اند و همچنین سیاست‌ها و تدابیری که قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه و وزارت آموزش و پرورش طی هماهنگی‌ها و تعاملات با هم داشته‌اند، در سال گذشته حادثه آنچنانی نداشتیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه بعضا حادثه‌هایی وجود دارد که خودروهای راهیان نور در آن حادثه مقصر نیستند، گفت:‌ به عنوان مثال زمانی که یک خودرو دیگر از رو به رو می‌آید و ناگهان به اتوبوس حامل دانش آموزان برخورد می‌کند، حتی در صورتی که خودرو راهیان نور نیز مقصر نباشد، امکان حادثه وجود دارد. ما چنین اتفاقی را داشتیم. به عنوان مثال در سال‌های گذشته موردی را داشتیم که یک خودرو تویوتا مسیر حرکت خود را رها کرده و در جهت مسیر حرکت اتوبوس قرار گرفته و باعث واژگونی اتوبوس شده است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: حفظ جان نوجوانان، جوانان و دانش آموزان و افرادی که در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، برای ما مهم است و تا آنجا که در توان داریم سعی می‌کنیم ایمنی لازم در این سفرها را مدنظر داشته باشیم.

وی در خصوص اعمال نظارت بیشتر بر ایمنی خودروها گفت: در حال حاضر یک شبکه و سامانه به نام جوان سیر داریم و ماشین‌هایی که بیرون از این سامانه هستند و می‌خواهند به سفرهای راهیان نور کمک کنند، باید تحت لیسانس جوان سیر باشند. در این میان بخش فنی ناجا به سراغ این ماشین‌ها می‌آید تا آنها را برای رفتن به سفر تایید کند.

او ادامه داد: یک صورت جلسه قبل از حرکت از وضعیت خودرو تهیه می‌شودد و تا زمانی که مسئول کاروان، نماینده آموزش و پرورش و فنی راهور آن صورت جلسه را امضا نکنند، اتوبوس حق حرکت ندارد.اگر اتوبوسی هم بدون تایید، اقدام به حرکت کرده باشد، متوقف شده و قطعا با آن برخورد خواهند کرد.

سردار سلیمانی درباره علت اصلی تصادفات رخ داده در اردوی راهیان نور گفت: طبیعتا علت اصلی این تصادفات خطای انسانی است و البته بخشی از این تصادفات نیز به وضعیت جاده‌ها برمی‌گردد که البته کارشناسان راهور هم به این مساله اشاره کرده‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان اظهار داشت: به هر حال در جامعه ما برخی از موارد دارای حساسیت بالایی هستند، به عنوان مثال ما نسبت به ایمنی سفر حساس هستیم و نسبت به آن دقت داریم، اگر اتوبوس یا وسیله نقلیه‌ای که زائران را حمل می‌کنند، استانداردهای راهور را نداشته باشد، متوقف خواهد شد و اصلا اجازه حرکت ندارد. بعضا خطاهای انسانی، وضعیت جاده‌ها و ... دست به دست هم می‌دهند و به یک حادثه منجر می‌شود، اما خوشبختانه ما در خصوص حوادث سفرهای راهیان نور به نسبت سال‌های گذشته کاهش داشته‌ایم.

منبع: ایلنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها