کد خبر: 331354
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۹:۵۵:۴۵
| |

رئیس مجلس شورای اسلامی:

توجه ویژه مجلس به مدیریت پسماند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده قائمشهر گفت: دولت باید اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را برای مدیریت پسماند در کشور در لایحه مربوطه ابتدا از رهبری می‌گرفت و سپس به مجلس ارائه می‌کرد.

توجه ویژه مجلس به مدیریت پسماند
کد خبر: 331354
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۰۹:۵۵:۴۵

اعتمادآنلاین| ‌ علی ادیانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در خصوص عدم اقدام مجلس در خصوص لایحه مدیریت پسماند بیان کرد: اخیرا آقای کلانتری خلاف قانون و به جهت عدم اشرافیت به فرآیند تقنین قوانین نظری را بیان کردند. ایشان در ادبیاتی غیرفاخر و نوعی تشویش در اذهان عمومی نظری در خصوص لایحه مدیریت پسماند بیان کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: ایشان گفتند دولت یک میلیارد و 300 میلیون دلار در خصوص پسماند در بودجه 96 پیش بینی کرده و مجلس هیچ اقدامی برای تصویب آن انجام نداده است. همچنین ایشان ادعا کردند نمایندگان شمال کشور در این زمینه پیگیر نبودند تا این لایحه به سرانجام برسد. درحالیکه لایحه دولت با استناد به برداشت منابعی از صندوق توسعه ملی تهیه شده بود که نیاز به اذن رهبری داشت و مجلس نمی‌تواند بدون اذن رهبری این لایحه را تصویب کند. چرا که خلاف اصل 110 عمل شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: نباید قبل از آنکه اذن رهبری اخذ شود این لایحه تهیه می‌شد و به مجلس می‌آمد. جای تعجب دارد فردی که سال‌ها در مدیریت‌های اجرایی کشور نقش داشته است از روند تصویب قوانین اطلاعی ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به ادیانی بیان کرد: دولت باید اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را در لایحه مدیریت پسماند از رهبری می‌گرفت و سپس آن را به مجلس ارائه می‌کرد اما در خصوص پسماند در قانون برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 98 مجلس توجه ویژه‌ای داشته است و در این زمینه منفعل نبوده است. کمیسیون کشاورزی این موضوع را پیگیری کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها