کد خبر: 331413
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از پرونده قضایی مهناز افشار گزارش می‌دهد:

سرنوشت شکایت طلبه مازندرانی از مهناز افشار چه شد؟/ اکانت پرحاشیه «سید مصطفی حجازی» هنوز فعال است/ افشار به ایران برنگشته است

مهناز افشار اگرچه این روزها در آلمان به سر می‌برد اما پرونده قضایی‌اش در کشور هنوز مختومه اعلام نشده است. آن هم در شرایطی که اکانت پرحاشیه کماکان به فعالیتش در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد.

سرنوشت شکایت طلبه مازندرانی از مهناز افشار چه شد؟/ اکانت پرحاشیه «سید مصطفی حجازی» هنوز فعال است/ افشار به ایران برنگشته است
کد خبر: 331413
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- ماجرای شکایت طلبه مازندرانی از مهناز افشار با یک توییت آغاز شد. اکانتی حاوی فعالیت‌های دینی یک طلبه که به ناگهان در توییتی عجیب از حشد‌الشعبی حمایت کرد. او در این توییت از دختران ایرانی خواست تا خودشان را هر طور شده به صیغه رزمندگان حشدالشعبی دربیاورند. این توییت واکنش‌های زیادی به همراه داشت که یکی از این واکنش‌ها هم مربوط به یک چهره‌ سینمایی بود.

توئیت

مهناز افشار در پاسخ به این توییت برای غیرت برادرانی افسوس خورد که نسبت به چنین اظهارنظری سکوت کرده‌اند.

توئیت

هرچند پس از مدتی مهناز افشار این توییت را حذف کرد، اما تصویر توییت او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و واکنش‌های احساسی‌ای نیز در پی داشت. موضوع زمانی حساس‌تر شد که یک طلبه جوان در همدان به قتل رسید و برخی این زن بازیگر را مسبب این اتفاق دانستند. این در حالی بود که حادثه قتل این طلبه جوان یک روز قبل از توییت مهناز افشار رخ داد.

این جنجال‌ها ادامه داشت تا فیلم کوتاهی از صاحب عکس پروفایل مصطفی حجازی انتشار یافت و مشخص شد اصلاً صاحب پروفایلی که مطالب جنجال‌برانگیز منتشر می‌کرد، شخصی به نام حجت‌الاسلام غفار دریاباری از طلبه‌های جوان شهر آمل بوده و مطلب مزبور اصطلاحاً از یک صفحه فیک منتشر شده است.

نشر اکاذیب و انتشار بدون اجازه تصویر افراد، اتهام خانم بازیگر

این ماجراها سبب شد طلبه مازندرانی از افشار شکایت کند. احسان خاکزاد، وکیل‌مدافع شاکی مهناز، روز 11 اردیبهشت یعنی 2 روز پس از گذشت این ماجرا، تصویر درخواست نیابت صادره از سوی دادسرای بابل به دادسرای ناحیه 31 تهران مبنی بر احضار مهناز افشار را تایید کرد و گفت: تصویر نیابت منتشرشده در فضای مجازی کاملاً صحیح است.

وکیل‌مدافع سیدغفار دریاباری معتقد بود متهم با بازنشر نابخردانه تصویر و متنی جعلی که از موکل در فضای توییتری منتشر و تا قبل از آن هم دیده نشده بود، باعث شد این طلبه از همه جا بی‌خبر مورد هجمه افراد و تهدید و توهین قرار گیرد. بر همین اساس، از مهناز افشار به اتهام نشر اکاذیب و انتشار بدون اجازه تصویر افراد حسب مواد 17 و 18 قانون جرائم رایانه‌ای، شکایت کرد که به دنبال این شکایت، دادسرای بابل برای احضار و انجام تحقیقات به دادسرای تهران نیابت داد.

این وکیل دادگستری همچنین درباره بند پایانی درخواست نیابت مبنی بر مطرح بودن پرونده دیگری به اتهام تشویق به فساد و فحشا برای مهناز افشار در دادسرای فرهنگ و رسانه نیز گفت: این بخش مربوط به اعلام جرم یک شخص حقیقی در بابل علیه مهناز افشار به خاطر اقدامات او در فضای مجازی است که این مساله نیز به تهران نیابت داده شده است.

این پرونده اگرچه به دادسرای نیابت تهران ارسال شد، اما دادسرای نیابت هم پرونده را راهی دادسرای فرهنگ و رسانه کرد و صلاحیت دادسرای آمل را درباره پرونده مردود دانست. در چنین شرایطی عملاً پرونده در تهران مختومه شده و تنها گزینه این است که دادسرای آمل افشار را احضار کند.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها افشار را زیر سوال می‌برند و حتی پرونده قبلی‌اش‌، مبنی بر توییتی درباره تبلیغ یک آمپول، را نیز پیش می‌کشند.

حالا پرسش جدی این است که چرا اکانتی که چنین توئیتی را کرده بود و بانی این حواشی شد همین حالا هم مطالبی علیه آرامش جامعه می‌نویسد هنوز به کارش ادامه می‌دهد اما پرونده افشار هنوز به طور جدی مختومه نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها