رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران خبر داد:

جایزه برای استفاده از پژوهش‌های گذشته توسط سازمان‌ها

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران درآیین رونمایی نسخه جدید سامانه پژوهشیار با اشاره به لزوم پیوست مطالعاتی برای طرح ها و پروژه های شهری بر کاربست عملیاتی این پروژه ها تاکید کرد.

جایزه برای استفاده از پژوهش‌های گذشته توسط سازمان‌ها
کد خبر: 331434
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۱:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مجید فراهانی؛ در آیین رونمایی از نسخه جدید سامانه پژوهشیار گفت: هنگامی که در شورای اسلامی تهران صحبت از پژوهش است و بنا بود پژوهش های شهر تهران فعال تر باشد با تصمیم درستی که گرفته شد مرکز مدیریت و برنامه ریزی شهر تهران که قلب تپنده نه تنها شهرداری بلکه برای کل شهر تهران است، طراحی و تصمیم گرفته شد تا مرکزیت پژوهش ها به آن اعطا شود.

وی افزود: این امید است بتوانیم هر اتفاقی و هر کاری و هر فعالیتی در شورای شهر انجام می شود پیوست مطالعاتی داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: تاکنون انتظارات شورا در حوزه پژوهشی برآورده نشده است و تعداد کمی از مصوبات و لوایح و طرح هایی که مطرح است دارای پیوست های مطالعاتی است. انشالله بتوانیم در دور جدید فعالیت های مرکز این خلا مهم را پر کنیم.

فراهانی خاطرنشان کرد: موضوع دوم بحث کاربست پژوهش درمدیریت شهری است. تجربه نشان داده که پژوهش های خوبی انجام می شود اما در عرصه عمل کمتر از آنان استفاده شده و نتایج کاربردی اش در کارها و فعالیت ها دیده می شود.

وی افزود: خواهش من این است که در جوایز پژوهش مدیریت شهری که هر ساله در هفته پژوهش ارائه می شود؛ جایزه ای برای بهترین سازمان، منطقه و فردی که توانسته از پژوهش های موجود استفاده کند که منجر به ارزش افزوده شود، اعطا گردد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تصریح کرد: یعنی جایزه ای برای کاربرد پژوهش ارائه شود تا نشان بدهند پژوهش های انجام شده می تواند کاربرد داشته باشد. یکی از راه های استفاده از پژوهش این است که هر نقطه ای از شهرداری تهران فعالیتی انجام می شود مرکز، پژوهش های مرتبط را برای مجموعه ها بفرستد و بخواهد از پژوهش های گذشته استفاده کند و نتایج استفاده از پژوهش را به اطلاع مرکز برسانند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها