سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

رونق تولید با جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راه رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه پذیر کردن دانش‌آموزان در دوره ابتدایی است، گفت: این جشنواره آموزه‌های علمی دانش‌آموزان خصوصا در حوزه علوم، مباحث مهارتی و دانشی را تقویت می‌کند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم می‌سازد.

رونق تولید با جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان
کد خبر: 331457
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۲:۲۸:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ جواد حسینی در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درهشتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان بیش از 3 میلیون و 400 نفر دانش‌آموز در مقاطع پایه‌های ابتدایی چهارم، پنجم و ششم شرکت کردند که حدود 300 اثر آنان در رشته‌های مختلف پژوهشی و دست سازه‌ها به سطح ملی راه پیدا کرده که امروز تجلیل می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای سند تحول بنیادین مبنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی برای دانش‌آموزان است، برگزار شده است،گفت: خوشبختانه هشتمین جشنواره دانش‌آموزی با استقبال بسیار خوبی برگزار شده است.

وی افزود: علاوه‌بر جشنواره جابر بن حیان، جشنواره «خوارزمی» را برای دوره متوسطه اول و جشنواره «جوان خوارزمی» را برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه داریم و این جشنواره‌ها برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی «رونق تولید» و «اقتصاد مقاومتی» که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه راه رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان در دوره ابتدایی است، تصریح کرد: این جشنواره آموزه‌های علمی دانش‌آموزان خصوصا در حوزه علوم، مباحث مهارتی و دانشی را تقویت می‌کند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم می‌سازد که در نهایت منجربه رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش 13 جشنواره و مسابقات مختلف را در سطح کشور برگزار می‌کند، گفت: در عرصه هنر بیش از 70 رشته هنری که 10 میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند، در عرصه قرآن و عترت و نماز بیش از 9میلیون دانش‌آموز مشارکت داشتند، همچنین در عرصه‌های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی استقبال خوبی شد.

وی در پایان اظهارکرد: مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها و جشنواره‌های علمی را ملاکی برای شکوفایی استعدادهای آنان قرار می‌دهیم زیرا پیوستن دانش‌آموزان به اینگونه فعالیت‌ها خود بزرگترین امتیاز برای دانش‌آموز محسوب می‌شود و یک جریان عملیاتی و مهارتی پیدا می‌کند و می‌توان در سطوح مختلف این دانش‌آموزان را دانشمندان کوچک نامید زیرا در سطح شهرستانی و استانی و ملی صاحب مقام یا امتیاز و اثر می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها