کد خبر: 331548
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۵:۰۳:۱۷
| |

اوجالان:

کسی از جنگ در کردستان سوریه نفع نمی‌برد

رهبر محبوس حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تاکید کرد که در صورت آغاز جنگ ارتش ترکیه به شرق فرات، هم ترکیه و هم ملت سوریه آسیب خواهند دید.

کسی از جنگ در کردستان سوریه نفع نمی‌برد
کد خبر: 331548
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۵:۰۳:۱۷

اعتمادآنلاین| عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در جریان دیدار با مهمت اوجالان، برادر خود در روز عید قربان در زندان امرلی گفت: در صورت آغاز جنگ در کردستان سوریه هم ترکیه و هم ملت سوریه آسیب خواهند دید و هیچ طرفی از جنگ سودی نخواهند برد و ممکن است این مشکل با دموکراسی حل شود اما جنگ هیچ مشکل و مساله‌ای را حل نخواهد کرد.

مهمت اوجالان پس از دیدار با برادرش تاکید کرد: با عبدالله اوجالان درخصوص شماری از مسائل و در راس آن وضعیت کردستان سوریه، پرونده کردها در کردستان ترکیه و عملیات نظامی ترکیه علیه پ.ک.ک در داخل اراضی اقلیم کردستان عراق گفت‌وگو کردیم.

برادر رهبر محبوس حزب کارگران کردستان در ادامه افزود: عبدالله اوجالان گفت که 20 سال در سوریه زندگی کرده و مردم و قبایل عرب آنجا را به خوبی می‌شناسد.

مهمت اوجالان تاکید کرد: عبدالله در جریان این دیدار اعلام کرد که آماده انجام هر کاری با هدف حل و فصل پرونده کردهاست.

عبدالله اوجالان درخصوص عملیات نظامی ارتش ترکیه در داخل اقلیم کردستان تصریح کرد: عملیات در اینجا به معنای آغاز جنگ است و این مشکل با ریخته شدن خون انسان‌ها حل نخواهد شد. ما آماده صلح و مخالف جنگ هستیم. بایستی به جای جنگ صلح برقرار شود.

او در خصوص حزب دموکراتیک خلق‌ها گفت که این حزب 60 نماینده پارلمانی و شهرداری دارد. باید نمایندگان شبانه‌روز میان مردم حضور داشته باشند و احزاب در خدمت شهروندانی هستند که اراده خود را به آنها تحویل داده‌اند.

مهمت اوجالان در پایان گفت که طی ملاقات با برادرش در داخل زندان با آنها بدرفتاری شد به طوری که لباس‌هایشان را کاملا درآوردند و سپس شروع به بازرسی کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها