رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

تصمیم جدی در مورد سواحل مکران نگرفتیم/ استاندارد‌های باغ وحش‌ها پایین است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: استانداردهای باغ‌وحش‌ها در ایران پایین است و این استانداردها باید سریعا ارتقا داده شود.

تصمیم جدی در مورد سواحل مکران نگرفتیم/ استاندارد‌های باغ وحش‌ها پایین است
کد خبر: 331637
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به این سوال که شما گفته بودید «حق نداریم اشتباهات عسلویه را در مکران تکرار کنیم» آیا ضوابط زیست‌محیطی درباره سواحل مکران اجرا می‌شود، گفت: هنوز تصمیم جدی در خصوص سواحل مکران گرفته نشده و در حال حاضر شورای مکران تاسیس شده است. چنانچه طرح‌های توسعه مکران مغایر با ضوابط زیست‌محیطی باشد، ما قطعا موافقت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: در گذشته رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست عضو شورای توسعه مکران نبود، اما اخیرا رییس‌جمهور تصویب کرده‌اند که رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز عضو این شورا باشد. بنابراین ما نظارت‌هایمان را بیشتر خواهیم کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره پرداخت دیه به دختر بچه سیستانی که چندی پیش براثر حمله گاندو دست خود را از دست داد، تصریح کرد: به هر میزان که دادگاه برای دست این دختر بچه دیه تعیین کند، سازمان محیط زیست موظف به پرداخت آن خواهد بود.

کلانتری همچنین در خصوص وضعیت باغ‌وحش‌ها در کشور ادامه داد: استانداردهای باغ‌وحش‌ها در کشور پایین است و این استانداردها باید سریعا ارتقا داده شود. البته کارشناسان می‌گویند، وضعیت باغ‌وحش‌ها طبق استانداردها است، بنابراین مشخص است که این استانداردها مشکل دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در باغ وحش‌ها وجود دارد، مشخص می‌شود این استانداردها، سطح پایین هستند که باید ارتقا پیدا کند و ما به دنبال ارتقای این استانداردها هستیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها