چند هکتار از جنگل‌های ایران در تابستان امسال سوخت؟

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه از ابتدای تابستان تاکنون 11 هزار و 254 هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور در پی آتش‌سوزی آسیب دیده‌اند، گفت: بیش از 90 درصد از این آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی دارد که در صدر این عوامل پرتاب ته‌سیگار به کنار جاده و جنگل است.

چند هکتار از جنگل‌های ایران در تابستان امسال سوخت؟
کد خبر: 331779
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۱:۱۱:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ علی عباس‌نژاد با اشاره به اینکه طی تیر ماه امسال 673 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در پی این آتش‌سوزی‌ها به 7492 هکتار از مراتع و جنگل‌های کشور آسیب وارد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مرداد ماه، آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع نسبت به تیر ماه کاهش یافته است، تصریح کرد: در این ماه تاکنون 377 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور رخ داده که خسارت 3762 هکتاری در پی داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه 90 تا 95 درصد آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی، منشاء انسانی دارد، گفت: برخی افراد با آتش روشن کردن در جنگل‌ها و انداختن ته سیگار و یا اشیایی که نور را منعکس می‌کند موجب آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع می‌شوند همچنین بیشترین عامل انسانی آتش‌افروزی در جنگل‌ها پرت کردن ته سیگار از خودروها به کنار جاده و جنگل‌ها است.

به گفته عباس‌نژاد رعد و برق، برق فشار قوی و حتی اختلافات منطقه‌ای از جمله مواردی است که سبب آتش‌سوزی‌های غیرعمدی در جنگل‌ها می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در موارد محدودی از آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها، سازمان توانسته است که از بالگرد برای اطفای حریق استفاده کند، تصریح کرد: متاسفانه اعتبار امسال دولت برای اطفای حریق از طریق بالگرد در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار نگرفته است و به همین دلیل سازمان جنگل‌ها هنوز نتوانسته با نهادهایی که در اطفای حریق به این سازمان کمک می‌کنند، هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان گفت: بر اساس ماده 675 قانون مجازات اسلامی هر کس عمداً سبب آتش‌سوزی در جنگل‌ها شود به حبس از دو تا پنج سال محکوم می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها