رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد:

440هزار خطای پزشکی سالانه در آمریکا/ به خطر افتادن منافع برخی با حضور سلامت دیجیتال

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت سلامت دیجیتال،گفت: سالانه 440هزار خطای پزشکی در آمریکا رخ می دهد.

440هزار خطای پزشکی سالانه در آمریکا/ به خطر افتادن منافع برخی با حضور سلامت دیجیتال
کد خبر: 331799
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۱:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسین وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در همایش thlو حرکت به سوی زیست بوم خلاق و نوآور سلامت اظهار داشت: دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت از فناوران در طول 10سال گذشته حمایت کرده و تعداد زیادی تجهیزات پزشکی را می سازیم و بخشی به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از کیت های تشخیصی و مولکولی تولید می شود و 27 دارو بایکوکت می سازیم که 790میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند.

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت افزود:در هوش مصنوعی اتفاقات خوبی افتاده است؛ضمن اینکه در مهندسی بافت، پوست را می سازیم و اخیرا فک را با ترکیبی از مواد سرامیک و پلیمر ساختیم.

وطن پور یادآور شد: مراکز رشد ،اتاق های تمیز و پارک های علم و فناوری در خدمت فناوران است.

وی با اشاره به حوزه سلامت دیجیتال ،بیان داشت: بالغ بر 180 هسته فناوری در این حوزه فعال هستند و سامانه های را ایجاد کرده آمد.

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در حوزه خدمات پذیرش بیمارستان ،رژیم های مختلف غذایی معرفی پزشکان ،پیشگیری از سکته های قلبی سامانه های فعال شده اند.

وطن پور متذکر شد: تعداد زیادی از گروه‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات کار می کنند در حوزه تشخیص وارد شدند.

وی گفت: یکی از نگرانی های که وجود دارد مداخله افراد غیر پزشک در این حوزه است ؛ضمن اینکه بحث های محرمانگی و رعایت اصول اخلاقی نیز وجود دارد که لازم است آیین نامه های برای آن تهیه شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در طول چند ماهه گذشته کمیته ای در وزارت بهداشت تشکیل شده تا به تدوین آیین نامه لازم در این خصوص بپردازد و امیدوارم بزودی به تصویب رسیده و اجرایی شود و در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

وطن پور افزود: سالانه بالغ بر 440 هزار خطای پزشکی در آمریکا اتفاق می افتد ؛حال چطور از این تکنولوژی ها به سمت سلامت استفاده نکنیم.

وی بیان داشت:افرادی هستند که با حضور سلامت دیجیتال منافع شأن به خطر می افتد و سد مقاوم می شوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها