کد خبر: 331804
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

احمد طاهری، مربی فوتسال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مربیان و بازیکنان ایران از دانش روز فوتسال محروم هستند/ فوتسال ایران مثل یک بچه سرراهی شده است/ کفاشیان و ساکت کجای فوتسال بوده‌اند؟/ فوتسال یک سالن اختصاصی در تهران ندارد/ فوتسال را به خود فوتسالی‌ها بسپارید

طاهری، مربی فوتسال ایران، درباره حواشی پیش‌آمده در کمیته فنی فوتسال و استعفای انصاری‌فرد گفت: سال‌هاست کمیته فوتسال ایران به‌ درستی اداره نمی‌شود. افرادی که فوتسالی نیستند وارد فوتسال می‌شوند. افرادی چون کفاشیان و ساکت کجای فوتسال بوده‌اند که حالا در فوتسال پست می‌گیرند؟

مربیان و بازیکنان ایران از دانش روز فوتسال محروم هستند/ فوتسال ایران مثل یک بچه سرراهی شده است/ کفاشیان و ساکت کجای فوتسال بوده‌اند؟/ فوتسال یک سالن اختصاصی در تهران ندارد/ فوتسال را به خود فوتسالی‌ها بسپارید
کد خبر: 331804
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مس سونگون، قهرمان سال گذشته بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا، شنبه‌شب گذشته برابر «ناگویا»ی ژاپن شکست خورد و نتوانست از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند. شاگردان تقی‌پور در این بازی هرچه زدند به در بسته خورد و ژاپنی‌ها با عملکرد تاکتیکی خوب‌شان توانستند 2 بار دروازه مس را باز کنند.

هرچند تقی‌پور بعد از بازی مدعی شد که داور این بازی در حد فینال جام باشگاه‌های آسیا نبود، اما نمی‌توان همه تقصیر باخت مس برابر ناگویا را به گردن داور بازی انداخت چراکه مس در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به همین تیم ناگویا باخته بود و در فینال هم نتوانست شکست دور مقدماتی را جبران کند.

بی‌شک فوتسال ایران قدرت برتر آسیاست، اما ژاپن و تا حدودی تایلند در سال‌های گذشته روی این رشته ورزشی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و توانسته‌اند خود را به فوتسال ایران نزدیک کنند. ایران اما در این سال‌ها مشغول دعواهای داخلی بوده و هر روز هم بر این دعواها افزوده می‌شود. تنها چند ماه از حضور انصاری‌فرد در کمیته فنی فوتسال ایران گذشته بود که مهدی تاج تصمیم گرفت یار دیرینش یعنی محمدرضا ساکت را به کمیته فنی فوتسال اضافه کند. انصاری‌فرد به این تصمیم تاج اعتراض کرد. او به تاج نوشت در صورت حضور ساکت در کمیته فنی فوتسال از این کمیته استعفا می‌دهد. تاج اما گوشش بدهکار نبود و مرد هزارشغله فدراسیون در فوتسال هم مسئولیت گرفت. انصاری‌فرد استعفا داد و تنش‌ها در فوتسال بالا رفت.

در این بین پرونده علی کفاشیان و عباس ترابیان در کمیته اخلاق را نیز به مشکلات فوتسال اضافه کنید تا متوجه شوید این رشته ورزشی تا چه حد درگیر حاشیه مدیران ناکارآمد است و هر روز هم بر این تنش‌ها اضافه می‌شود.

این درگیری‌ها در فوتسال گویا به فدراسیون‌نشینان اجازه نمی‌دهد نتایج این روزهای فوتسال ایران را به‌ خوبی رصد کنند. جایی که تیم ملی جوانان ایران در ارومیه با باخت برابر افغانستان به فینال این رقابت‌ها نمی‌رسد و مس سونگون هم با شکست مقابل نماینده ژاپن از قهرمانی در آسیا بازمی‌ماند.

احمد طاهری، مربی فوتسال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شکست مس در جام باشگاه‌های آسیا و مشکل فوتسال ایران برابر ژاپن در سال‌های اخیر گفت: «ژاپنی‌ها در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتسال کرده‌اند. آنها برای فوتسال خودشان برنامه دارند و با استخدام مربیان خوب و به‌روز دنیا سعی کرده‌اند سطح فوتسال‌شان را ارتقا دهند. متاسفانه مربیان و بازیکنان ایرانی از دانش روز دنیا محروم هستند و سعی هم نمی‌کنند خود را با جدیدترین متدهای فوتسال آشنا کنند. ژاپن مهره‌های سرشناسی مانند ایران ندارد، اما تلاش کرد‌ه‌اند تا از روشی که اسپانیا در فوتسالش پیدا کرد استفاده کنند و تاکتیک را به فوتسال خود بیاورند و با همین روش هم توانسته‌اند تیم‌های ایرانی را شکست دهند. فکر می‌کنم در چند سال آینده ژاپنی‌ها در فوتسال هم از ما پیشی بگیرند.»

طاهری ادامه داد: «مشکلات داخلی در فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال و سازمان لیگ فوتسال به ضرر فوتسال ایران شده است. تغییرات مداوم در پست‌های مدیریتی فوتسال باعث شده باشگاه‌های فوتسال ایران بیشترین ضربه را بخورند. فوتسال ایران این روزها مثل یک بچه سرراهی شده و آنچنان‌ که باید به این رشته ورزشی توجه نمی‌شود. باشگاه‌های خصوصی هم که در این رشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند بعد از چند سال از این وضعیت خسته می‌شوند و از فوتسال می‌روند. برای دریافتن پاسخ این سوال که چرا فوتسال ایران برابر ژاپن و تایلند به مشکل می‌خورد، باید ابتدا به مشکلات درونی پرداخت. وقتی ریشه همه مشکلات شناخته شد می‌توان به این پرسش پاسخ داد.»

او درباره سازندگی در فوتسال و تلاش برای ساختن نسل جدید فوتسال در ایران هم گفت: «متاسفانه ایران در بحث تیم‌های پایه ضعف دارد. در این سال‌ها نتوانستیم پشتوانه خوبی برای بازیکنان فعلی تیم ملی تربیت کنیم. این نسل باقی‌مانده نسل طلایی فوتسال ایران است و امروز جایگزینی برای این نسل فوتسال ایران نداریم. امیدوارم این شکست‌ها به مسئولان فوتسال ایران تلنگری بزند تا فکری برای آینده فوتسال ایران بکنند.»

طاهری درباره حواشی پیش‌آمده در کمیته فنی فوتسال و استعفای انصاری‌فرد گفت: «سال‌هاست کمیته فوتسال ایران به‌ درستی اداره نمی‌شود. افرادی که فوتسالی نیستند وارد فوتسال می‌شوند. افرادی چون کفاشیان و ساکت کجای فوتسال بوده‌اند که حالا در فوتسال پست می‌گیرند؟ بی‌دلیل افرادی را وارد فوتسال می‌کنند که تنها باعث ضعف فوتسال می‌شوند. انصاری‌فرد حداقل بخشی از خانواده فوتبال و فوتسال است و سال‌ها برای فوتبال و فوتسال ایران زحمت‌ کشیده‌. فردی مثل افتخاری کجای فوتسال بوده که به‌ جای افرادی چون ترابیان و درودگر مشغول کار می‌شود؟ این انتخاب‌ها همه نشانه کج‌سلیقگی مدیران فوتبال ایران است. متاسفانه مدیران فدراسیون دلسوز فوتسال نیستند و افرادی مثل ساکت باید در همه جای فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند. گویا اگر نباشد، فوتبال ایران با مشکل مواجه می‌شود. این افراد باید جایی باشند که بتوانند به کشور خدمت کنند نه اینکه وارد رشته‌ای شوند که هیچ‌ دانشی در آن ندارند. افراد کوچک را برای مدیریت فوتسال انتخاب کرده‌اند و فوتسال را به چنین روزی کشانده‌اند.»

او در ادامه گفت: «زمانی به آقای صفایی فراهانی گفتم فوتسال به این بزرگی یک سالن اختصاصی در تهران ندارد. همه رشته سالن اختصاصی خودشان را دارند، اما فوتسال از داشتن یک سالن محروم است. این ورزش که افتخارات زیادی برای فوتبال ایران کسب کرده چرا باید در چنین شرایطی قرار گیرد؟ گویا افتخارآفرینی یک وظیفه برای فوتسال ایران شده است.»

طاهری با اشاره به رنکینگ فوتسال ایران در دنیا گفت: «فوتسال ایران تیم سوم جهان است و مدیران باید تلاش کنند تا این افتخار را نگه‌ دارند. نگهداری این افتخار هم تنها با سرمایه‌گذاری در فوتسال و بالا بردن دانش مربیان و بازیکنان مقدور است.»

طاهری در پایان گفت: «اگر می‌خواهیم فوتسال ایران رشد کند، باید این رشته ورزشی را به خود فوتسالی‌ها بسپاریم. مطمئن باشید که پیشکسوتان و دلسوزان فوتسال بهترین تصمیم را برای این رشته می‌گیرند. بهترین مربیان را پرورش می‌دهند و بهترین بازیکنان را برای تیم‌های ملی انتخاب می‌کنند. بدون تردید با این کار می‌توانیم آینده فوتسال را تضمین کنیم. فدراسیون فوتبال هم باید تلاش کند شرایط را برای این افراد فراهم کند. بودجه مناسب را برای فوتسال در نظر بگیرند و دست مسئولان را هم برای اتخاذ تصمیمات باز بگذارند. اگر شرایط فراهم شود، مطمئن باشید هیچ تیمی در آسیا نمی‌تواند مقابل فوتسال ما مقاومت کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها