مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان خبر داد:

پلمپ 7 موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با تاکید بر تشدید نظارت بر فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور گفت:در یک ماه اخیر، هفت موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو و یک موسسه مجاز که ضوابط قانونی را رعایت نکرده اند پلمپ شده‌اند.

پلمپ 7 موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو
کد خبر: 331826
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۲:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ابراهیم حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم هستند باید طبق آیین نامه مصوب هیات دولت و دستور العمل نظارت بر فعالیت موسسات اعزام به دانشجو به خارج از کشور که توسط کارگروه نظارت براین موسسات ابلاغ شده است رفتار نمایند در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی می شود.

وی افزود: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور باید با ارائه اطلاعات صحیح و واقعی به متقاضیان، به آنان در زمینه تحصیل در خارج ازکشور راهنمایی و مشاوره بدهند.

حاجی زاده تاکید کرد: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز باشند ولی طبق مقررات و ضوابط تخلف داشته باشند لغو مجوز شده و موسسه آنها با همکاری نیروی انتظامی پلمپ می شود.

وی از لغو مجوز 115 موسسه اعزام دانشجو دارای مجوز در سالهای اخیر بدلیل عدم رعایت ضوابط قانونی خبر داد و گفت: به کلیه موسسات اعزام به دانشجو هشدار می دهیم در صورت عدم رعایت قانون لغو مجوز خواهند شد. و در یک ماه گذشته نیز هفت موسسه فاقد مجوز و یکی از موسسات دارای مجوز به علت تخلف لغو مجوز و توسط اداره کنترل و نظارت بر صنوف پلیس امنیت پلمپ شدند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان در مورد افراد و موسساتی که بدون مجوز فعالیت می کنندگفت: اگر موسسه ای علاقمند به فعالیت صحیح و درست در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور است و شرایط اولیه قانونی را دارد از مسیر قانونی نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

وی از همکاری پلیس امنیت کشور برای برخورد با موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور فاقد مجوز قدردانی کرد و گفت: موضوع این نوع از موسسات نیز در حال پیگیری است و سعی می شود با تمام امکانات در این موارد با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

حاجی زاده با اعلام اینکه اسامی موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور دارای مجوز در سایت اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانی HTTP://SCHOLARSHIP.SAORG.IR در دسترس عموم مردم است ؛ از خانواده ها در خواست کرد موارد تخلف موسسات را به این اداره کل اعلام نمایند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها