کد خبر: 331829
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

بنی‌هاشم، مشاور وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

رونق تولید در مناطق روستایی و عشایری نیازمند بازنگری قوانین و مقررات

فروغ‌السادات بنی هاشم، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی، گفت: رونق تولید در مناطق روستایی و عشایری نیاز به بازنگری جدی در قوانین و مقررات جاری کشور دارد.

رونق تولید در مناطق روستایی و عشایری نیازمند بازنگری قوانین و مقررات
کد خبر: 331829
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فروغ‌السادات بنی هاشم، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی، در بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان روستایی و عشایری دسترسی به بازار فروش و مصرف است؛ از این جهت برگزاری نمایشگاه‌ها فرصتی برای ارتباط بیشتر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها، تولیدکنندگان علاوه بر این که بازارهای جدیدی را برای عرضه محصولات خود شناسایی می‌کنند با سلیقه مصرف کننده‌ها نیز آشنا می‌شوند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بیشتر تولیدکنندگان روستایی و عشایری در قالب کسب و کارهای کوچک و متوسط مقیاس فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه قوانین و مقررات بانکی و شرایط دریافت مجوزها به ویژه مجوزهای بهداشتی با این نوع فعالیت‌ها انطباق ندارد، بنابراین رونق تولید در مناطق روستایی و عشایری نیاز به بازنگری جدی در قوانین و مقررات جاری کشور دارد.

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر روز پنجشنبه (24 مردادماه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم به ویژه جامعه شهری، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، اصناف و تجار برپا شده و هر استان ایده‌های جدید و خلاقیت‌ها، توسعه فناوری‌های نوین و پروژه‌های دانش بنیان که در روستاها در مسیر توسعه پایدار روستایی انجام شده را به نمایش گذاشته است.


همچنین ایل نمادین با مشخصه‌های روستایی و چادرهای عشایری اقوام و اقلیم های مختلف ایران و نحوه زندگی آنها در این نمایشگاه فضا سازی شده و علاوه بر این در بخش بین‌الملل آن نیز به معرفی فعالیت‌های روستاهای کشورهای مختلف پرداخته شده است.


این نمایشگاه در 14 سرفصل با رویکرد طرح ها و پروژه های موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسه های مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیرین، خیریه ها و گروه‌های جهادی، معرفی اجرای زنده بازی های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم، سفره خانه و چایخانه سنتی برگزار می‌شود.


چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی _ کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری‌های سراسرکشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در 10 سالن نمایشگاه بین المللی تهران به وسعت 26 هزار متر مربع و 14 هزار متر مربع فضای باز از 24 تا 27 مرداد برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها