کد خبر: 331851
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۳:۱۰:۱۳
| |

اختصاص 550 مخزن جمع‌آوری نزولات آسمانی برای آبیاری فضای سبز تهران

مدیرعامل سازمان بوستان‌هاو فضای سبز شهر تهران به تهرانی‌ها اطمینان خاطر داد که آب مصرفی فضای سبز تهران صددرصد از محلی غیر از آب شرب است.

اختصاص 550 مخزن جمع‌آوری نزولات آسمانی برای آبیاری فضای سبز تهران
کد خبر: 331851
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۳:۱۰:۱۳

اعتمادآنلاین| ‌ علی‌محمد مختاری در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مجموعه اراضی عباس‌آباد گفت: مجموعه چهارباغ یکی از پروژه‌های کلان شهر تهران در حوزه فضای سبز محسوب می‌شود. تلاش شده طراحی این پروژه با حفظ اصالت معماری ایرانی اسلامی انجام شود.

وی افزود: براساس سیاست‌ها باید باغ‌های ایرانی اسلامی در کشور احداث شود. چهارباغ بستری از فضای سبز با موضوعات فرهنگی و اسلامی است و تلاش خواهیم کرد انسجام آن با طراحی مصلای تهران حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه آب مصرفی فضای سبز شهر تهران صددرصد از محلی غیر از آب شرب است، افزود: خیال شهروندان باید در این زمینه راحت باشد که سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شبکه جداگانه‌ای از آب غیرشرب برای آبیاری فضای سبز دارد. ما 550 مخزن نگهداری آب ناشی از نزولات آسمانی داریم تا در مواقع نیاز برای آبیاری فضای سبز از آن‌ها بهره بگیریم. به این ترتیب کمترین میزان استفاده از آب‌های زیرزمینی را خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان بوستان‌هاو فضای سبز شهر تهران تأکید کرد: با ایجاد 42 هکتار فضای سبز در مجموعه چهارباغ ، فضای سبز داخلی حریم شهر تهران افزایش چشمگیری خواهد داشت.

همچنین علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز در این مراسم در سخنانی گفت: ظرف دو سالی که از عمر مدیریت شهری جدید می‌گذرد و ما به عنوان نمایندگان مردم در خدمت‌شان بودیم مجموعه اقدامات ارزشمندی در حوزه پروژه‌های توسعه‌ای انجام شده که تعدادی از آن‌ها امروز به ثمر نشسته و تعدادی دیگر در ماه‌های آینده می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: در خصوص اراضی عباس‌آباد از اوایل دهه 50 توجه به این اراضی مطرح شده و در قانون مجلس شورای ملی نیز توجه به این محدوده مورد تأکید قرار گرفته است تا به عنوان مجموعه‌ای ویژه به آن نگاه شود. هر چند در دوره‌های مختلف پیش‌بینی‌ها و تغییراتی برای برنامه‌های ویژه این اراضی اتفاق افتاده اما براساس طرح مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری این مجموعه مسیر مشخصی را در شکل‌گیری فضاهای فرهنگی پیموده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز شاهد شکل‌گیری مجموعه‌های مختلفی در مسیر اهداف مصوبه شورای عالی شهرسازی در جهت تحقق فضاهای فرهنگی در این مجموعه هستیم اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در شهری همانند ایران توسعه عرصه‌های عمومی از مصادیق توجه به عدالت عمومی است. شهری که هر اقدامی برای عرصه‌گشایی به نفع شهروندان در آن به عنوان عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد:‌اما عرصه عمومی مدیریت می‌خواهد. وقتی فضای شهری ایجاد می‌شود بعضا به دلیل نبود متولی برای مدیریت آن کج‌کاری‌هایی در این فضاها ایجاد می‌شود. لذا باید به مدیریت فضاهای عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از شهرداری می‌خواهیم در این زمینه برنامه مدونی در دستور کار خود قراردهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ماده 48 برنامه پنج ساله سوم شهر تهران اشاره کرد و افزود: در این ماده به توسعه فضاهای عمومی اشاره شده که شهرداری باید برای تحقق آن‌ها حتی با ایجاد کارگروهی اقدامات لازم را انجام دهد و در خلال آن برای مدیریت فضاهای عمومی باید برنامه جامع مدونی داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها