خانه‌ هنرمندان میزبان 24 عکس در 24 ساعت است

اولین نمایشگاه عکس پروژه‌ «24ساعت» در گالری تابستان خانه‌ هنرمندان برگزار می‌شود.

خانه‌ هنرمندان میزبان 24 عکس در 24 ساعت است
کد خبر: 331950
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پروژه عکاسی 24 ساعت در سال 2012 با دو عکاس که بنیانگذاران آن هستند با نام های رنزو گرند و سم اسموترمن و حضور 65 عکاس از 20 کشور مختلف شروع به کار کرد. در هر دوره به تعداد شرکت کنندگان افزوده شد و امسال این چالشِ عکاسی به 4880 شرکت‌کننده از 100 کشور رسید. نمایشگاه عکس پروژه‌ 24ساعت در ایران جمعه پیش‌رو (1 شهریور) در گالری تابستان خانه‌ هنرمندان به همت فرهود نصیری و سارا هاشمی برگزار می‌شود.

پروژه عکاسی 24 ساعت هر سال در یک روز خاص اجرا می‌شود. به این‌ترتیب عکاسان از کشورها و شهرهای مختلف دنیا با ثبت نام در سایت پروژه، در طول 24 ساعت در این روز مشخص، شهر خود را به تصویر کشیده و هر ساعت یک عکس را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

عکس‌ها توسط داورها در دو مرحله داوری شده و در نهایت علاوه بر ایران در 3 کشور دیگر نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده به نمایش درمی‌آید. این پروژه در سال جاری در تاریخ 4 خرداد برگزار شد و 550 عکاس ایرانی در پروژه شرکت داشتند.

هر سال نمایشگاهِ آثار برگزیده در چهار کشور برگزار می‌شود و از آنجا که پروژه‌ 24 ساعت پلی است برای تعامل فرهنگی بین ایران و سایر کشورها، سفیران پروژه؛ فرهود نصیری و سارا هاشمی پس از برگزاری کارگاه‌های انتقال تجربه در تهران واصفهان، برای اولین بار این نمایشگاه بین‌المللی را در ایران برگزار خواهند کرد. در این نمایشگاه 74 اثر از کشورهای استرالیا، فنلاند، ایتالیا، آلمان، آفریقای جنوبی، نیجریه، پرو، مکزیک، لهستان، چین، ونزوئلا، آمریکا، ارمنستان، هند، کنگو و ایران روی دیوار خواهد رفت. آثار عکاسان ایرانی نیز در چهار نمایشگاهی که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود حضور خواهد داشت.

همچنین از روند برگزاری این پروژه مستندی به کارگردانی مرجان شکوهی و تهیه‌کننده‌گی مهدی شادی‌زاده ساخته شده که قرار است در سینمای هنر و تجربه اکران شود.

طبق قوانین پروژه‌ 24ساعت عواید فروش آثار نمایشگاه‌ها به چهار بنیاد خیریه با عنوان‌های خیریه‌ آتنا در ایران، Ges mujer در مکزیک، she has hope در اوگاندا و از پرو Sacred valley health اختصاص می‌یابد. نمایشگاه آثار 24 ساعت در روز جمعه 1 شهریور از ساعت 17 و از 2 تا 12 شهریور ساعت 14 تا 22 در گالری تابستان خانه‌ هنرمندان برپا خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها