کد خبر: 331973
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۵:۵۸:۰۰
| |

رئیس بنیاد شهید:

امکان پرداخت معوقات ایثارگران از سال 1395 را نداریم

رئیس بنیاد شهید بر لزوم تعیین تکلیف اموال این دستگاه و حذف هزینه‌های غیر ضروری به دلیل مشکلات مالی تاکید کرد.

امکان پرداخت معوقات ایثارگران از سال 1395 را نداریم
کد خبر: 331973
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۷ ۱۵:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حجت الاسلام والمسلمین شهیدی سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 27 مردادماه در جلسه مجمع عمومی سالیانه عادی سازمان اقتصادی کوثر ضمن تشکر از زحمات مجموعه مدیریتی و کارکنان این سازمان، گفت: سازمان اقتصادی کوثر بزرگ‌ترین زیرمجموعه اقتصادی بنیاد است و مجموعه فعالیت‌های این سازمان را رضایت‌بخش ارزیابی می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر بودجه سنواتی بنیاد تنها پاسخگوی حقوق ایثارگران است و برای سایر بخش‌ها هیچ بودجه‌ای باقی نمی‌ماند، اما حوزه‌ای مثل درمان دارای حساسیت‌های بسیار زیاد و تعطیلی ناپذیر است و باید به هر نحو ممکن این بخش را فعال نگه داشت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باید ماهانه برای درمان ایثارگران مبلغ 250 میلیارد تومان به بیمه پرداخت ‌شود و در حال حاضر بدهی زیادی به بیمه داریم. همچنین در حوزه آموزش نیز با کمبود بودجه روبرو هستیم و از سوی دیگر امکان پرداخت معوقات ایثارگران از سال 1395 را نداریم.

معاون رییس جمهور با تأکید بر لزوم افزایش مشارکت مجموعه‌های اقتصادی بنیاد در زمینه تأمین هزینه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سازمان اقتصادی کوثر و سایر مجموعه‌های اقتصادی باید برای جبران خلأهای اعتباری به بنیاد کمک کنند. بر همین اساس در حال حاضر باید از توسعه در مجموعه‌ها پرهیز کرد و به ارتقای مجموعه‌های فعلی اکتفا کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به ارائه توصیه‌هایی خطاب به مدیران سازمان اقتصادی کوثر پرداخت و گفت: در زمینه کاهش هزینه‌های جاری و غیرضروری باید به هر نحو ممکن اقدام شود و شرکت‌های زیان‌ده، دارایی‌های بلاتکلیف و فعالیت‌های متوقف شده و نیمه‌تمام هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی حضور شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر در بورس را اقدامی مثبت دانست که باید ادامه پیدا کند و گفت: باید از به‌کارگیری بازنشستگان پرهیز شود و برای افراد بازنشسته نیز جانشین پروری مناسب صورت گیرد تا نیروهای جوان جایگزین شوند. همچنین باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید حرکت شود. نظارت بر فعالیت زیرمجموعه‌ها نیز باید به‌صورت دائمی صورت گیرد.

محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این جلسه با تشکر از تلاش‌های اعضای هیئت‌مدیره و کارکنان سازمان اقتصادی کوثر و فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه گفت: گزارش حسابرسی این سازمان نسبت به گزارش سال قبل شرایط بهتری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی موضوعات اساسی و راهبردی هستند که باید با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و اقتصاد جهانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و بر همین اساس ظرفیت‌سازی‌های خاصی صورت گیرد تا از مشکلات عبور کنیم. یکی از ظرفیت‌های مناسب در فضای فعلی حوزه صادرات است که امکان رشد خوبی در آن وجود دارد.

محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر نیز در این جلسه به تشریح اهم فعالیت‌های سازمان در سال 1397 و پرداخت و روند تحولات سازمانی را تشریح کرد.

گزارش موسسه حسابرسی مفید راهبر از صورت‌های مالی سازمان اقتصادی کوثر در سال مالی 1397 نیز در این جلسه قرائت شد که بر اساس آن سازمان اقتصادی کوثر موفق به کسب عنوان «مطلوب» برای این گزارش شد.

در پایان این جلسه صورت‌های مالی و گزارش حسابرس به تصویب رسید و موسسه مفید راهبر نیز مجدداً به‌عنوان حسابرسی مستقل و بازرس سازمان اقتصادی کوثر انتخاب شد.

همچنین حضور اعضای فعلی هیئت‌مدیره سازمان اقتصادی کوثر برای یک سال دیگر در این سمت به تصویب رسید

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها