کد خبر: 332034
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۰۹:۰۸:۲۱
| |

اختصاص پرونده الکترونیکی سلامت برای لرستانی‌ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پرونده الکترونیکی سلامت برای تمام افراد ساکن در این استان در سامانه نظام ارجاع تشکیل شده است.

اختصاص پرونده الکترونیکی سلامت برای لرستانی‌ها
کد خبر: 332034
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۰۹:۰۸:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا نیکبخت روز دوشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان بیان کرد: نظام ارجاع و پرونده الکترونیکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که استان لرستان یکی از استانهای پیشرو در اجرای این برنامه وزارتخانه است.

وی اظهار داشت: در سطح تمام شبکه ها و در مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی بسیج، ثبت پرونده افراد ایجاد شده است و الان در سطح یک نظام ارجاع ، اقدامات لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: در سطح یک به 2 نیز پرونده ه افراد در حال تکمیل است و در برخی شبکه ها پیشرفت های خوبی ایجاد شده است و در برخی به علت نبود زیرساخت لازم اینترنت تاخیرهایی ایجاد شده است.

نیکبخت بیان کرد: در برنامه پرونده الکترونیک سلامت استان لرستان پیشرو است و امیدواریم با این نظام پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع بیماران ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: بیماری که نیازمند خدمات تخصصی نیست نباید زمان و هزینه را صرف پزشک متخصص کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد:در این راستا کلاس های توجیهی برای پزشکان عمومی، مراقبان سلامت، بهورزان و پرسنل ستاد اجرایی برگزار شده و جلسات هماهنگی بین بخش درمان و بخش بهداشت انجام شده است.

وی افزود: در نقاط محدودی از استان که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد ممکن است خدمات نظام ارجاع بخوبی انجام نشود که با رایزنی با ادارات مربوطه این مشکل نیز حل خواهد شد.

در این دیدار بر تعامل و همکاری جهت انعکاس به موقع اخبار حوزه سلامت تاکید شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها