نقش داروسازان در جلوگیری از بیماری‌ها

دبیر اجرایی همایش روز ملی داروسازی ایران گفت: معتقدیم همکاران داروساز می‌توانند خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌ سالمندان ، تغذیه، سلامت و پیشگیری از اعتیاد ارائه دهند.

نقش داروسازان در جلوگیری از بیماری‌ها
کد خبر: 332047
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۰۹:۲۶:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ محمد بقایی دبیر اجرایی همایش روز ملی داروسازی ایران گفت: همایش روز ملی داروسازی ایران که هرساله در روز پنجم شهریور برگزار می‌شود، بی‌شک فرصتی است تا جامعه داروسازی کشور، توان خویش را در عرصه خدمت معرفی کند.

وی گفت: واقعیت این است که حضور گسترده داروخانه‌های خصوصی در سطح شهرها و باز بودن در داروخانه‌ها به مدت زمان طولانی برای پاسخگویی به بیماران، فرصت ارزشمندی برای خدمت رسانی به مردم را فراهم کرده است که می‌تواند زمینه ساز بسیاری از فعالیت‌های ملی در حوزه سلامت باشد.

بقایی ادامه داد: همانگونه که درطرح ملی پایش فشار خون که با موفقیت توسط وزارت بهداشت و درمان اجرا شد داروسازان در سطح داروخانه‌های خصوصی می‌توانند نقشی مهم در پایش بسیاری از بیماری‌ها اعم از فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، انواع کنسر، چربی خون، بیماری‌های پوستی .... ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ما در انجمن داروسازان ایران معتقدیم همکاران داروساز می‌توانند خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مورد نیاز سالمندان ، تغذیه ، سلامت، پیشگیری از اعتیاد ، کمک به حل مشکلات جنسی،کاهش مصرف سیگار و همچنین کاهش مصرف خودسرانه دارو ... ارائه کنند.

دبیر اجرایی همایش روز ملی داروسازی ایران افزود: این مشارکت، ضمن کاهش هزینه‌های عمومی سلامت و درمان در کشور در راستای اقدامات پیشگیرانه (مورد تائید وزارت بهداشت) در جهت جایگزینی درمان‌های گران قیمت، می‌تواند به اشتغال‌زایی داروسازان جوان کمک کند و کارآیی داروسازان بخش داروخانه ایی را ارتقاء و فضای کسب و کار در داروخانه را بهبود دهد.

وی گفت: امسال در بخش بازآموزی این همایش تمرکز ویژه ایی نیز به نقش داروسازان در تمامی عرصه‌های مرتبط با کالاهای سلامت محور اعم از تولید ، نظارت ، عرضه ، تحقیقات ... داریم و بی‌شک حضور پررنگ همکارن ما در این عرصه مهم و کلیدی تضمینی بر موفقیت بیشتر در خدمت رسانی به مردم ایران و ارتقاء کیفیت سلامت خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها