کد خبر: 332235
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۰۸:۳۱:۱۲
| |

مشاور انجمن خودروسازان ایران:

ارزی که می‌خواهید صرف واردات کنید، به تولیدکننده داخلی بدهید

در پی اظهارات مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص واردات ون برای جایگزینی ون‌های فرسوده در حال تردد در کشور، مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: با توجه به شیرینی واردات، برخی واردات را به تولید داخل ترجیح می‌دهند اما بهتر است هزینه‌ای که قرار است صرف واردات شود؛ به تولیدکننده داخلی اختصاص دهند تا شعار رونق تولید محقق شود.

ارزی که می‌خواهید صرف واردات کنید، به تولیدکننده داخلی بدهید
کد خبر: 332235
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۰۸:۳۱:۱۲

اعتمادآنلاین| اخیرا مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور - اعلام کرد: 13 هزار دستگاه ون در کشور در حال تردد هستند که 100 درصد این ناوگان فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد. از این تعداد ون 7000 دستگاه در تهران و باقی در سایر کلان‌شهرهایی همچون تبریز و اصفهان در حال تردد هستند که با توجه به اینکه در کشور کارخانه تولید ون نداریم، راه‌حل این مشکل، واردات ون است.

در این رابطه داود میرخانی رشتی - مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: واردات همیشه با خود "نقل و نبات" نیز داشته است و در واقع همیشه شیرینی داشته است. از پیش از انقلاب نیز همه طرفدار واردات بوده و علاقه‌ به تولید نداشتند؛ چراکه واردات همیشه " لقمه چربی" بوده است.

وی افزود: در ایران سال‌ها است که تولید ون وجود دارد اما لازمه این تولید، وجود خریدار است که عمدتا سازمان‌هایی همچون تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و... هستند که آنها نیز به دنبال واردات هستند. اما نکته مهم اینجاست که آیا ارزی برای واردات وجود دارد!؟ اگر ارز و سرمایه وجود دارد؛ به تولیدکنندگان داخلی اختصاص یابد، آن هم در سالی که به عنوان "رونق تولید" مزین شده است.

مشاور انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: اگر ارز هم برای واردات داریم و می‌خواهیم واردات انجام داده و جایگزین خودروی فرسوده کنیم؛ باید بدانیم که اولویت با اختصاص این ارز به خودروساز و تولیدکننده است تا در داخل تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بدانیم که برخی نیز به دنبال این هستند که واردات خودروهای دست دوم را رواج دهند؛ چراکه معتقدند تولید در داخل مصرف ارزی بیشتری نسبت به واردات دارد و باید از خارج، اتوبوس، ون و خودروی دست دوم وارد کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها