کد خبر: 332242
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۰۸:۴۲:۰۰
| |

پمپئو :

آزادی نفتکش ایرانی مایه تأسف است

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به آزادی نفتکش «گریس یک» گفت: «مایه تأسف است که به نفتکش ایرانی توقیف شده در جبل‌طارق اجازه خروج از بندر داده شد».

آزادی نفتکش ایرانی مایه تأسف است
کد خبر: 332242
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «مایک پمپئو» در واکنش به رفع توقیف و آزادسازی نفتکش حامل نفت ایران موسوم به «گریس یک» از سوی مقامات جبل طارق، در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به صراحت گفت: «مایه تأسف است که به یک نفتکش ایرانی توقیف‌شده در جبل طارق اجازه خروج از بندر داده شد!»

او در ادامه مدعی شد که چنانچه ایران در کسب سود از این محموله نفتی موفق شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران «پول بیشتر، ثروت بیشتر و منابع بیشتری برای تداوم بخشیدن به عملیات‌های تروریستی خود در اختیار خواهد داشت».

در همین راستا، وزارت امور خارجه آمریکا موضع سرسختانه خود را در قبال هرگونه کمک از جانب دولت‌های خارجی به نفتکش ایرانی گریس یک به اطلاع دولت یونان رساند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که هر گونه تلاش برای کمک رسانی به این کشتی که از «گریس یک» به «آدریان دریا یک» تغییر نام یافته و بنابر گزارش‌ها عازم یونان است، به مثابه «ارائه کمک مادی به یک سازمان تروریستی خارجی قید شده در فهرست آمریکا» است.

گفتنی است که شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد که نفتکش گریس یک (آدریان دریا) در حال حرکت به سمت یونان است. وبگاه «مرین ترافیک» نیز مقصد نفتکش ایرانی گریس یک را بندر «کالاماتا» در جنوب یونان ذکر کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها