دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

هیچ‌گاه در خانه خود آتش به پا نخواهیم کرد/ زیر بار حضور آمریکا و انگلیس در خلیج فارس نخواهیم رفت/ ماموریت ما ایجاد امنیت در منطقه است/ عبور از تنگه هرمز برای همه آزاد است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در مقابل کشور‌های فرامنطقه‌ای که به قصد ایجاد ناامنی به خلیج فارس می‌آیند، می‌ایستیم.

هیچ‌گاه در خانه خود آتش به پا نخواهیم کرد/ زیر بار حضور آمریکا و انگلیس در خلیج فارس نخواهیم رفت/ ماموریت ما ایجاد امنیت در منطقه است/ عبور از تنگه هرمز برای همه آزاد است
کد خبر: 332306
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۰:۰۵:۲۱

اعتمادآنلاین| دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: ما بار‌ها اعلام کردیم که عبور از تنگه هرمز برای همه آزاد است و ما امنیت را برقرار می‌کنیم. در مقابل کشور‌های فرا منطقه‌ای و بیگانگانی که به قصد ایجاد ناآرامی و ناامنی و تهدید جمهوری اسلامی ایران وارد خلیج فارس می‌شوند، محکم می‌ایستیم و ماموریت خود که ایجاد امنیت در منطقه است را انجام می‌دهیم.

او در خصوص همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در خلیج فارس ادامه داد: امروز ارتش و سپاه در خلیج فارس اقتدار ایجاد کردند و شاهد یک همگرایی بسیار خوب از این نیرو‌ها در خلیج فارس هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین گفت: خلیج فارس خانه ماست و ما هیچ گاه در خانه خود آتش به پا نخواهیم کرد و در آن به دنبال امنیت هستیم و کشور‌های منطقه هم این را بدانند ایران اسلامی دست برادری و دوستی را به سمت ملت‌ها و کشور‌های مسلمان دراز کرده و ائتلاف و اسکورت شناور هم نمی‌تواند جلوی ماموریت ما که ایجاد امنیت است را بگیرد.

او ادامه داد: در طول تاریخ هم شاهد بودید که وزارت جنگی که در زمان طاغوت بود، بعد از انقلاب اسلامی به وزارت دفاع تبدیل شد و دیدید که جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها به خاک کشوری تعرض نکرده و نیازی به خاک کشور‌های دیگر را در خود ندیده است.

دریادار تنگسیری خطاب به کشور‌هایی که منافعشان در خلیج فارس است، گفت: ما به کشور‌های صنعتی، کشور‌های دوست و کشور‌هایی که از نفت و گاز خلیج فارس استفاده می‌کنند اعلام می‌کنیم ما زیر بار حضور آمریکا و انگلیس و هر کشور دیگری که بخواهد آتش بیار منطقه باشد نخواهیم رفت.

او در پایان افزود: ما اعتقاد بر این داریم که جوانان ما باید دریایی بشوند. ما بزرگترین ناوگان تجاری دریایی در کشور‌های غرب آسیا را داریم و می توانیم بخش عمده جوانان کشورمان را در این حوزه مشغول کنیم که می توانیم به فرموده مقام معظم رهبری، آن را به عنوان یک راهبرد مورد استفاده قرار بدهیم و جوانان را با جغرافیای جدید آشنا کنیم؛ در دریا به جز مرز‌هایی که مخصوص کشور‌ها است، مانعی وجود ندارد و جوانان می‌توانند در سایر بخش‌ها آزادانه فعالیت کنند و به گسترش منافع جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها