اهدای جایزه سن‌سباستین به کارگردان یونانی

کوستا گاوراس جایزه دونوسیتا جشنواره فیلم سن‌سباستین را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت می‌کند.

اهدای جایزه سن‌سباستین به کارگردان یونانی
کد خبر: 332347
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کارگردان یونانی شماری از مشهورترین فیلم‌های سیاسی سینما، از فیلم «Z» در سال 1969 گرفته تا «گمشده»، جایزه دستاور هنری جشنواره سن‌سباستین را که با نام دونوسیتا اهدا می‌شود، از شصت و هفتمین دوره این جشنواره دریافت می‌کند.

فیلمساز نامدار یونانی این جایزه را 21 سپتامبر در مراسمی درسالن ویکتوریا اوژنیا که جدیدترین فیلمش هم در آنجا اکران خواهد شد، دریافت می‌کند.

فیلم «بزرگسالان در اتاق» که جدیدترین اقتباس سینمایی گاوراس است بر مبنای کتابی به همین نام که توسط وزیر مالی پیشین یونان نوشته شده ساخته شده است. این فیلم تصویرگر گروهی از سیاستمداران یونان است که در تله شبکه غیرانسانی قدرت گرفتار شده و دچار چرخه‌ای از خشونت‌ها می‌شوند تا بتوانند با اتحادیه اروپا کنار بیایند.

از این کتاب و فیلم به عنوان تراژدی روزگار مدرن یاد شده است.

گاوراس آخرین بار در سال 2012 در سن‌سباستین بود و درام «سرمایه» را در آن جشنواره در بخش رقابتی اصلی به نمایش درآورد و یک جایزه هم دریافت کرد.

کوستا گاوراس برای توانایی‌اش در ساخت فیلم‌هایی که سیاسی هستند و در عین حال از عناصر تجاری هم بی‌بهره نیستند و می‌توانند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند، شهرت دارد.

او در فرانسه و هالیوود محبوب است و در آثارش از بازیگران هر دو سوی آتلانتیک شامل ژان-لویی ترنتینیان و ایو مونتان و نیز داستین هافمن، جسیکا لانگ، جان تراولتا و دبرا وینگر بهره گرفته است.

چند روز پیش اعلام شد کارگردان سرشناس فیلم‌هایی چون «زد»، «گمشده» و «جعبه موسیقی» همزمان با اکران جدیدترین درام سیاسی‌اش در بخش خارج از رقابتی جشنواره فیلم ونیز، جایزه جیگر-لکولتور گلوری این جشنواره را دریافت می‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها