کد خبر: 332356
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۱:۱۷:۱۵
| |

ارزش روپیه هند به پایین‌ترین سطح 6 ماه اخیر رسید

افزایش نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی هند باعث ریزش ارزش پول ملی این کشور شد.

ارزش روپیه هند به پایین‌ترین سطح 6 ماه اخیر رسید
کد خبر: 332356
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۱:۱۷:۱۵

اعتمادآنلاین| کاهش رشد اقتصادی هند که رکوردار نرخ رشد اقتصادی بالا در بین 10 اقتصاد برتر جهان نیز هست باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به فکر انتقال سرمایه خود به خارج از این کشور باشند. علاوه بر کاهش حجم سرمایه‌گذاری در هند، افزایش قیمت نفت در ماه‌های اخیر باعث شده است تا فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در هند تحت تاثیر قرار بگیرد و ارزش روپیه کاهش یابد.

معامله‌گران بازار ارز می‌گویند که برای جلوگیری از کاهش بیش‌تر نرخ رشد اقتصادی منتظر مداخله دولت و بانک مرکزی هستند و احتمال دارد به زودی از بسته‌های محرک جدیدی برای تقویت رشد اقتصادی رونمایی شود.

در معاملات روز سه‌شنبه هند، ارزش روپیه به پایین‌ترین سطح 6 ماه اخیر خود رسید و هر دلار به ازای 71.43 روپیه مبادله شد. وی شارما، مدیر موسسه «کپیتال استراتژی» گفت: شاهد عملکرد ضعیفی از روپیه بودیم. به نظر می‌رسد که روپیه تا کانال 72 نیز عقب‌نشینی کند و محدوده مقاومتی بعدی روپیه در برابر دلار را 72.4 تخمین می‌زنیم.

البته روپیه تنها بازنده امروز در برابر دلار نبود و ارزش دلار به بالاترین سطح خود در سال 2019 رسید. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با 0.07 درصد افزایش به 98.21 واحد رسید.

«راجیش شروو» مدیر موسسه «والیدوس ولث» گفت: تصمیم بانک مرکزی درخصوص نرخ بهره می‌تواند هم روی نرخ ارز و هم روی نرخ رشد اقتصادی تاثیر زیادی داشته باشد و در شرایطی که بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان از جمله آمریکا نرخ بهره را کاهش داده‌اند، فشارها بر بانک مرکزی هند بیش‌تر شده است.

در برابر سایر ارزها هر یورو به ازای 79.1468 روپیه و هر پوند به ازای 86.3269 روپیه معامله شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها