مسابقات مقدماتی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران آغاز شد

افتتاحیه مسابقات مقدماتی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

مسابقات مقدماتی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران آغاز شد
کد خبر: 332464
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۴:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم گفت: جهان معاصر ما با جهان دیروز متفاوت شده و ذائقه مردم، جوانان و نوجوانان تغییر کرده است.


او این تغییر را جبری دانست و تأکید کرد: بازی‌های رایانه‌ای از مصادیق این تغییر جبری است.

جوروند اضافه کرد: دنیا در حال حاضر این تغییر را پذیرفته است و برهمین اساس ما نیز می‌بایست با خردورزی فضایی فراهم کنیم تا این کار به‌خوبی در کشور مدیریت شود و بسترسازی مناسب مطابق با ذائقه و فرهنگ کشور صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت محتوای بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: در حوزه بازی‌سازی با کمک از محتوای ادبیات کهن و موضوعات دینی می‌توانیم متناسب با ذائقه مخاطبان و فرهنگ کشورمان بازی تولید کنیم.

جوروند شاهنامه، تاریخ بیهقی و ... داستان‌های قرآنی و زندگی ائمه را بخشی از این محتوای معرفی کرد که بازی‌سازان کشور می‌توانند در محتوای بازی‌های خود از آن استفاده کنند.

سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور در این آیین گفت: امسال بنیاد، جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران را با ساختار جدیدی برگزار می‌کند و در نظر داریم با همکاری وزارت ورزش شرایط اعزام برای برگزیدگان کشوری مسابقات امسال به مسابقات جهانی فراهم شود.

او افزود: در این دوره از جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی فرصتی فراهم شده است تا شرکت‌کنندگان رشته‌‎های FIFA 19 و PES 19 مستقر در استان‌های مختلف بتوانند به‌جای حضور در شهر تهران؛ جهت برگزاری مسابقات مقدماتی در یکی از 9 شهر قم، شیراز، اصفهان، یزد، مشهد، تبریز، زاهدان، اهواز و بوشهر مسابقه دهند و در صورت راه‌یابی به مراحل پایانی برای برگزاری مراحل نهایی مسابقات به تهران مراجعه کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور در ادامه با اشاره به این‌که 28 میلیون گیمر در ایران فعالیت دارند تأکید کرد: این تعداد مخاطب مسئولیت ما را در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت در راستای مدیریت بهتر در این امر را سنگین‌تر می‌کند.

در ادامه این مراسم با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از محمدحسین عچرش، نوید بهوند و علیرضا بویری جوانان افتخارآفرین خوزستانی در دوره گذشته جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران تقدیر شد.

در ادامه مسابقات مقدماتی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در اهواز با رقابت ابراهیم مرادی و محمدحسین عچرش رسماً کار خود را آغاز کرد.

مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران از 2 الی 8 شهریورماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود که بازدید برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت اختصاصی این رویداد به نشانی irangamecup.com مراجعه نمایند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها