معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد:

جایگاه اول آسیا برای مجله «سیاست‌گذاری در سلامت»

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از موفقیت مجله «سیاست‌گذاری در سلامت» در سطح بین‌المللی و کسب ضریب تأثیر گذاری 4.5 (بالاترین ضریب تأثیرگذاری در آسیا) خبر داد. این مجله همچنین چندی قبل موفق به کسب رتبه ششم جهانی در مجلات حوزه سیاست‌گذاری سلامت یا Health Policy شده است.

جایگاه اول آسیا برای مجله «سیاست‌گذاری در سلامت»
کد خبر: 332490
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۴:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عباس پرداختی با اشاره به اینکه موفقیت مجله «سیاست‌گذاری در سلامت» در سطح بین المللی و کسب ضریب تأثیر گذاری 4.5 از سوی پایگاه‌های استنادی علمی معتبر جهان، گفت: یکی از مجلاتی که از سال 2013 در دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت خود را آغاز کرده، مجله «سیاست‌گذاری در سلامت» است.

وی با بیان اینکه مجله فوق مراحل نمایه شدن خود در تمام پایگاه‌های استنادی و علمی معتبر جهان همچون مدلاین (Medline)، اسکوپوس(scopus)، پاپ مد(pubmed) و آی اس آی (ISI) را با موفقیت و سرعت قابل قبولی پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: در نهایت دو ماه قبل بنا شد تا ضریب تأثیر گذاری مجله یا ایمپکت فاکتور آن اعلام شود که این مجله توانست به همت تیم علمی نخبه و توانای خود، ایمپکت فاکتور 4.5 را کسب کند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضریب تأثیر 4.5 را بالاترین ضریب تأثیر گذاری برای مجلات علمی در آسیا دانست و خاطرنشان کرد: این موفقیت، جایگاه مجله سیاست‌گذاری در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ایران را از مجلات ژاپن، کره جنوبی و ...بالاتر برده است. این در حالی است که ما موفق شدیم در جهان نیز در مبحث "سیاست گذاری حوزه سلامت" رتبه ششم را کسب کنیم که هر دوی این موفقیت‌ها در پایگاه استنادی ISI مورد تائید قرار گرفته و اعلام شده است.

پرداختی با اشاره به اینکه سرعت موفقیت و رشد مجله «سیاست گذاری در سلامت» دانشگاه علوم پزشکی کرمان، عاملی در کسب جایگاه اول و دوم جهان در بحث سیاست‌گذاری و آینده‌نگاری حوزه سلامت است، گفت:برگ برنده این مجله در وهله اول وجود هیأت تحریریه بین‌المللی است؛ به این معنا که از مجموع 32 استاد و نخبه‌ای که در مجله به عنوان عضو هیأت تحریریه در حال فعالیت هستند، حدود 26 نفر اساتید غیر ایرانی و فعال در سایر دانشگاه‌های جهان هستند و دو مقاله منتشر شده در مجله از برندگان جایزه نوبل بوده‌ است.

وی همچنین تلاش‌های مدیر مسؤول و اعضای تحریریه نشریه را نیز در مسیر موفقیت‌های کسب شده دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: استاد حق دوست، مدیر مسؤول مجله «سیاست گذاری در سلامت» و دکتر خیاط‌زاده، سردبیر مجله، تلاش‌های قابل توجهی در مسیر رشد و اعتلای نشریه داشته‌اند به نحوی که تیم اجرائی مجله توانسته است پاسخ‌دهی بسیار خوبی به مراجعان خود داشته باشد و در صورتی که مخاطب ایمیلی به مجله ارسال کند، ظرف حدود یک ساعت پاسخ خود را دریافت خواهد کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مجله «سیاست گذاری در سلامت» در هر سال با 12 شماره به انتشار می‌رسد، تصریح کرد: این مجله به صورت ماهانه منتشر می‌شود و در هر شماره حدود هشت مقاله به چاپ می‌رسد که این نشان می‌دهد همکاران به صورت لحظه‌ای در حال تلاش هستند؛ زیرا رساندن یک مقاله علمی به مرحله انتشار کار آسانی نیست. به عقیده من مهم‌ترین علت موفقیت این نشریه علمی کار تیمی منسجم و هماهنگی است که با همپوشانی همه همکاران و ایجاد یک شبکه بین‌المللی خود، موفقیت جهانی را به دنبال داشته است.

پرداختی استناد بالا به مجله در پی استناد به مقالات درج شده در آن را، موجب امتیاز مناسب در کسب ایمپکت بالا از سوی پایگاه‌های استنادی معتبر علمی در جهان دانست و اظهار کرد: مجله «سیاست‌گذاری در سلامت» از فناوری‌های روز دنیا نیز استفاده و چکیده کلیه مقالات خود را به صورت پادکست به مخاطبان عرضه می‌کند تا در صورتی که مخاطبی امکان مطالعه مقاله را ندارد، در حین انجام امور روزمره خود بتواند خلاصه این مقالات را گوش کند؛ زیرا برای ما ارتباط با جامعه و عموم مردم، با توجه به موضوع مجله دارای اهمیت بسیار است.

وی مهم‌ترین موضوعاتی که مجله «سیاست گذاری در سلامت» به آن می‌پردازد را اقتصاد درمان، سلامت و بهداشت در سطح جامعه یا سلامت اجتماعی، سیاست‌گذاری حوزه اقتصاد بیمه و سلامت و آموزش در حوزه علوم سلامت عنوان کرد و گفت: موضوع فعالیت مجله "سیاست‌گذاری و مدیریت حوزه سلامت به طور عام" است و در حوزه آموزش در علوم سلامت به این که نیازمند چه تعداد دانشجو، چه میزان بودجه و .. هستیم توجه نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجله بین‌المللی International Health Policy and Management (سیاست گذاری در سلامت) به صاحب امتیازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان چندی قبل موفق به کسب رتبه ششم جهانی در مجلات حوزه Health Policy و دریافت ضریب تاثیر 4.5 از پایگاه‌های استنادی معتبر علمی جهان شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها