کد خبر: 332544
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۷:۲۹:۰۰
| |

نامه آیت‌الله آملی لاریجانی خطاب به آیت‌الله یزدی از سایت مجمع حذف شد؟

متن نامه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی خطاب به آیت‌الله یزدی از سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شد.

نامه آیت‌الله آملی لاریجانی خطاب به آیت‌الله یزدی از سایت مجمع حذف شد؟
کد خبر: 332544
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۷:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| خبر مربوط به نامه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی که روز یکشنبه 27 مردادماه با تیتر « پاسخ صریح آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به برخی ادعاها و اتهامات مطرح شده اخیر » در سایت مجمع تشخیص منتشر شده بود، حذف شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، این نامه در پی برخی مطالب منتسب به آیت‌الله محمد یزدی علیه آیت‌الله آملی لاریجانی، حسن روحانی و آیت‌الله علوی بروجردی از طرف رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یک روز بعد از انتشار مباحث منتشر شد. مباحثی که اگرچه روابط‌عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای سندیت آن را رد کرد اما آیت‌الله آملی لاریجانی در متن پیام خود تاکید کرد: «مطالبی از جلسه روز یکشنبه شما با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه، پخش شده است که در وهله اول باور نمی‌کردم شما چنین سخنانی گفته باشید و لذا از طرق مختلف پیگیری کردم تا صحت انتساب مطالب برایم محرز گردد. همه بر اصل صدور این مطالب از جنابعالی تاکید کردند منتها امر غریب تر آنکه گفتند مطالب موهن بسیار دیگری هم بوده که بعد از چند بار ویرایش، حاصلش همان شده که منتشرشده است.»

براساس این گزارش، انتشار مباحثی از طرف آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و متقابلاً پاسخ آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با واکنش‌های گسترده‌ای در میان مراجع؛ اساتید حوزه و جامعه سیاسی و عمومی روبه‌رو شد.

بر همین اساس بسیاری از مراجع و روحانیون مانند آیت‌الله نوری همدانی ، آیت‌ا‌لله مکارم شیرازی، آیت‌الله احمد جنتی و... از آنها خواستند تا موضوع را به صورت رودرو با یکدیگر حل کنند و انتشار اینگونه مباحث را در میان افکارعمومی به صلاح نظام ندانستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخشی از صحبت‌های خود در این‌باره عنوان کرد: « به همه شما احترام می‌گذاریم و متواضعانه تقاضا دارم این باب را به‌کلی مسدود کنید و به آبروی روحانیت و نظام کمک فرمایید . من به همه شما عزیزان دعا می‌کنم که به این وضع خاتمه دهید و حتی اگر افرادی پادرمیانی کنند تا عزیزان از یکدیگر عذرخواهی نمایند بسیار بجاست.»

نامه آملی لاریجانی به یزدی

حذف نامه آملی لاریجانی از سایت مجمع

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها