فرید موسوی عضو فراکسیون امید:

ادامه روش فعلی پرداخت یارانه ها غیر ممکن است/ اجازه ندادیم محدودیت‌های بیشتری به مردم تحمیل شود

فرید موسوی عضو فراکسیون امید گفت: برخی جریان‌های سیاسی پمپاژ یاس و ناامیدی را در راستای تخریب رقیب انتخاباتی می‌دانند اما از این غافل هستند که هر کسی از قطار اصلاحات پیاده شود لزوما سوار قطار آنها نخواهد شد.

ادامه روش فعلی پرداخت یارانه ها غیر ممکن است/ اجازه ندادیم محدودیت‌های بیشتری به مردم تحمیل شود
کد خبر: 332603
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از عملکرد دولت معتقد است «دولت در ایجاد این وضع سهم کمتری داشته ولی در خروج از وضع فعلی می‌توانست بهتر عمل کند.»

سید فرید موسوی می‌گوید «با توجه به اینکه جریان اصلاح طلبی تمام قد از دولت حمایت کرده طبیعی است کوتاهی دولت به حساب اصلاح‌طلبان گذاشته شود.» او معتقد است «برخی جریان‌های سیاسی پمپاژ یاس و ناامیدی را در راستای تخریب رقیب انتخاباتی می‌دانند اما از این غافل هستند که هر کسی از قطار اصلاحات پیاده شود لزوما سوار قطار آنها نخواهد شد.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش می‌گوید که «در زمینه مالیات با خلاء جدی مواجه هستیم زیرا فرهنگ ما فرار مالیاتی را ضد ارزش تلقی نمی‌کند و حتی برخی فعالان اقتصادی برای فرار مالیاتی به هم مشاوره می‌دهند و آن را هوشمندی و خلاقیت می‌دانند.» او بر ضرورت تجدیدنظر در مورد معافیت‌های مالیاتی تاکید می‌کند و معتقد است که «هنوز اراده‌ای وجود ندارد که کشور را باید با مالیات بچرخانیم.» در حالی که به گفته وی «رفتار دولتی که به دست مردم نگاه می‌کند با دولتی که مردم به دست او نگاه می‌کنند تفاوت دارد.»

موسوی یارانه‌های پرداختی را نیازمند تجدیدنظر می‌داند چرا که به گفته او «ادامه این روند با وضعیتی که در اقتصاد داریم عملا غیر ممکن است.»

در ادامه بخش های مهمی از این گفت و گو را می خوانید:

  • مواردی بوده که به جای برخورد با مفسد، با کسی برخورد شده که فساد را علنی کرده است.
  • چتر حمایتی برای مطلعین فساد تعریف شود و زمینه تشویق و قدردانی را از آنها فراهم کنیم.
  • ما با چالش‌هایی در سرمایه اجتماعی کشور مواجه بوده‌ایم که برگزاری این دادگاه‌ها و صدور احکام جدی می‌تواند در تقویت این سرمایه اجتماعی مفید و موثر باشد.
  • درباره سوءاستفاده از تخصیص ارز دولتی هشدار داده‌ بودیم ...افرادی بودند که ارز 4200 تومانی گرفتند و بدون اینکه کالایی وارد کنند از کشور خارج شدند.
  • برخی فعالان اقتصادی برای فرار مالیاتی به هم مشاوره می‌دهند... اگر مالیات به درستی اخذ شود 30 تا 40 هزار میلیارد تومان درآمد عاید کشور می‌شود.
  • رفتار دولتی که به دست مردم نگاه می‌کند با دولتی که مردم به دست او نگاه می‌کنند متفاوت است.
  • باید در روش فعلی پرداخت یارانه‌ها تجدیدنظر کنیم؛ زیرا ادامه این روند با وضعیتی که در اقتصاد داریم عملا غیرممکن است.
  • روحانی از بدنه حامیان سیاسی خود فاصله گرفته است ... طبیعی است کوتاهی دولت به حساب اصلاح‌طلبان گذاشته شود ... محبوبیت اصلاح‌طلبان با چالش مواجه شده است ... هرکس از قطار اصلاحات پیاده شود لزوما سوار قطار جریان مقابل نمی‌شود.
  • باید ببینیم چه بستری موجب بروز این فساد شده تا روزنه تکرار مجدد آن را مسدود کنیم و این فساد بازتولید نشود.
  • اجازه ندادیم محدودیت‌های بیشتری به مردم تحمیل شود... بیشترین تخریب‌ها متوجه فراکسیون امید و جریان اصلاح‌طلبی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها