ممنوعیت اعتراض به ترامپ در المپیک/ زانو نزنید

کمیته المپیک آمریکا با ارسال نامه ای به تمام ورزشکاران این کشور هشدار داد آنها حق اعتراض در طول برگزاری بازیهای المپیک و هنگام توزیع مدال ندارند.

ممنوعیت اعتراض به ترامپ در المپیک/ زانو نزنید
کد خبر: 332701
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۱۷:۱۳

اعتمادآنلاین| ‌‌‌ مدیر اجرایی کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا به دو ورزشکار این کشور یعنی گوین بری (پرتاب چکش) و ریس ایمبودن (شمشیربازی) هشدار داد حق اعتراض به سرود ملی این کشور را هنگام توزیع مدال در بازیهای المپیک ندارند.

این دو ورزشکار در رقابت های پان آمریکن که هفته قبل برگزار شد، این اعتراض را هنگام توزیع مدال انجام دادند.

سارا هیرشلاند مدیر اجرایی کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا در ادامه یادآور شد به تمام ورزشکاران دیگر نیز هشدار می دهیم که حق چنین حرکاتی را در هنگام توزیع مدال در بازیهای المپیک ندارند و باید نشان دهیم چه جریمه و پیامدی در آینده برای این کار وجود خواهد داشت.

گوین بریبه هنگام توزیع مدال بازیهای پان آمریکن که در پرو برگزار شد، دست خود را مشت کرد و به نشان اعتراض به سیاستهای دونالد ترامپ بالا برد و ورزشکار دیگر یعنی ایمبودن هنگام پخش سرود آمریکا به نشانه اعتراض زانو زده بود.

این وظیفه کمیته بین المللی المپیک است که ورزشکارانی که اعتراض های سیاسی در المپیک دارند را جریمه کند. ورزشکاران قبل از بازیهای المپیک فرم هایی را امضا می کنند که نشان می دهد آنها از جریمه های نقض قوانین به دلیل اعتراض های سیاسی آگاه هستند.

هر دوی این ورزشکارها البته فعلا با جریمه ای روبرو نشده‌اند و می توانند در بازیهای المپیک که سال آینده در بحبحه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در توکیو برگزار می شود شرکت کنند.

ایمبودن شمشیرباز آمریکایی در توئیتی نژادپرستی، قانون حمل اسلحه، رفتار بد با مهاجران و رئیس جمهوری که موج نفرت را در جهان پراکنده است را در فهرست بلندبالای خود به خاطر این اقدام اعتراضی قرار داده است. او اعلام کرد به ناعدالتی اجتماعی در آمریکا اعتراض دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها