بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد تهران افزایش پیدا می‌کند

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش حجم ترافیک و کاهش میزان ناپایداری جوی طی امشب (30 مرداد)، افزایش غلظت برخی آلاینده‌ها در مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد تهران افزایش پیدا می‌کند
کد خبر: 332711
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف طی صبح امروز (30 مرداد) است که شرایط را برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌کند. همچنین در طول روز همراه با در دسترس بودن عوامل لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن طی برخی ساعات بعد ازظهر امروز بین ساعات 13 تا 18، افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به تدریج طی امشب همراه با افزایش حجم ترافیک و کاهش میزان ناپایداری جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست. بر این اساس با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز، وضعیت نامطلوب کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس به طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار می‌شود.

این وضعیت جوی تا فردا (31 مرداد) کم و بیش تداوم دارد و روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح فردا دور از انتظار نیست.

همچنین وزش باد در برخی ساعات، احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد و به تدریج در برخی ساعات بعد ازظهر فردا افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود که با توجه به کاهش جزیی دما، بیشینه غلظت این آلاینده نسبت به روز چهارشنبه کاهش دارد.

از این رو انتظار می‌رود طی برخی ساعات فردا بر غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن به طور موقت افزوده شود که برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح امروز با شاخص میانگین 80، در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین 79 همچنان در شرایط سالم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها