سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

اردوی دانش آموزان، حرکتی برای دوری از نظام نمره گراست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کانون نظام پهن پیکر تعلیم و تربیت، دانش آموزان هستند و تمام تلاش دست اندرکاران این حوزه این است که دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت به حیات طیبه برسند.

اردوی دانش آموزان، حرکتی برای دوری از نظام  نمره گراست
کد خبر: 332741
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیدجواد حسینی در آیین اختتامیه نهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز سراسر کشور در نیشابور گفت: کانون نظام پهن پیکر تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و تمام تلاش دست اندرکاران این حوزه این است که دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت به حیات طیبه برسند.

او ادامه داد: فلسفه وجودی سیستم آموزش و پرورش خدمت به دانش آموزان و پیاده سازی اهداف سند تحول بنیادین است، در همین راستا شعار اصلی ما دانش آموز محوری، دانش‌آموز باوری و دانش آموز یاوری ست.

حسینی برگزاری این اردوها و همچنین رقابت‌های علمی، دینی و فرهنگی، آموزشی، پرورشی و ... را جریانات مهم در راستای تحقق تربیت تمام ساحتی دانست و افزود: به طور ویژه اردوی دانش آموزان پیشتاز، حرکتی بزرگ در جهت دوری از نظام تعلیم و تربیت آموزش زده و نمره گراست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اردوهای دانش آموزی نقش مهمی در راستای تحقق آموزه های اصلی یادگیری یعنی دانستن برای زیستن و زیستن برای بهتر زیستن و همچنین دوری از حافظه گرایی و نمره گرایی که امروز به آفت آموزش و پرورش تبدیل شده اند دارند.

وی افزود: امروز باید دانش آموزانی خودباور و توانمند و تاب آور و پاسدار طبیعت، علاقه مند به مهارت آموزی و دارای روحیه نشاط اجتماعی داشته باشیم که به خودکنترلی برسند و این اردوها بهترین مامن برای پیاده سازی آموزه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف مدنظر است، ضمن این که باور داریم برگزاری گردهمایی های دانش آموزی از این دست، موقعیت‌های جدید یادگیری را برای دانش آموزان فراهم می کند.

حسینی با بیان اینگه برگزاری این اردوها بزرگترین نقش را در افزایش سرمایه اجتماعی دانش آموزان دارند تصریح کرد: دانش آموزانی که با یادگیری مهارت ارتباط با دیگران، اعتماد به خود و دیگران و محیط و دانش آموزی که قدرت فعالیت‌های گروهی را دارد قطعا در مسیر رسیدن به حیات طیبه گام برخواهد داشت.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌ و پرورش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: اردوی دانش آموزان پیشتاز بهترین نشان از تحقق شعار راهبردی هر دانش‌آموز یک نقش و یک تشکل است و معبری اساسی برای تحقق آموزه های سند تحول بنیادین است که به کنش آموزی دانش آموزان تاکید دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها