کد خبر: 332746
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۱:۳۹
| |

پمپئو:

نبرد تجاری آمریکا-چین پیش از انتخابات 2020 پایان می‌یابد

وزیر امور خارجه آمریکا به گروهی از مدیران تجاری و اقتصاددان‌های تجارت آزاد گفت: معتقد است نبرد تجاری بین آمریکا و چین احتمالا پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده پایان می‌یابد.

نبرد تجاری آمریکا-چین پیش از انتخابات 2020 پایان می‌یابد
کد خبر: 332746
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۱:۳۹

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان سخنرانی برای 40 تن از تاجران و اقتصاددان‌ها گفت که پیش‌بینی می‌کند جنگ تجاری با چین پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی در ایالات متحده پایان می‌یابد.

میان حاضران استفان مور، نویسنده مطالب اقتصادی نیز بود؛ او گفت: پمپئو درباره دورنمای دستیابی به توافق میان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با دولت پکن مزخرف گفته است. او هنوز فکر می‌کند ما می‌توانیم پیش از انتخابات به توافق برسیم اما من فکر می‌کنم ما همگی باید توافق کنیم که این برای کشور بهتر است.

این نویسنده مطالب اقتصادی همچنین به این مساله اشاره کرد: به نظر می‌رسد وزیر خارجه هنوز درباره توافق با چین در بازه‌ای کوتاه مدت مخالف است و هنوز موانعی بر سر دستیابی به یک توافق سریع وجود دارد.

او با اشاره به اظهارات پمپئو ادامه داد:‌ وادار کردن چین برای توافق با چیزی یک کار دشوار است. افراطی‌ها اکنون در راس هستند.

یکی دیگر از حاضران در نشست با پمپئو نیز به اظهارات و پیش‌بینی وزیر خارجه درباره دستیابی به توافق در سال آتی با چین واکنش نشان داد و گفت: او درباره چین صحبت کرد. او فکر می‌کند احتمالا توافق به دست می‌آید و آنها تا 2020 صبر نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها