کد خبر: 332752
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۷:۰۸
| |

افزایش شمار شاغلان آلمانی

تا پایان سه‌ماهه دوم سال شمار شاغلان آلمانی به بیش از 45 میلیون نفر رسید.

افزایش شمار شاغلان آلمانی
کد خبر: 332752
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۷:۰۸

اعتمادآنلاین| دفتر فدرال آمار آلمان اعلام کرد تا پایان نیمه نخست سال 2019 شمار شاغلین آلمانی با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 45.2 میلیون نفر رسیده است. با این حال نرخ رشد اشتغال در مقایسه با سه ماهه نخست سال و سه ماه پایانی سال قبل به ترتیب 0.1 درصد و 0.3 درصد کمتر بوده است.

به گزارش شین‌هوآ، هولگار شفر، کارشناس ارشد اقتصادی در موسسه اقتصادی آلمان گفت: با وجود بر هم خوردن شرایط اقتصادی، شمار افراد دارای شغل رو به افزایش بوده است.

طی این مدت بخش خدمات بیشترین نقش مثبت در اشتغال زایی را داشته است که در این بین بیشترین مشاغل ایجادشده مربوط به گروه‌های آموزش، مراقبت های درمانی، بیمه و مالی بوده است. در مقایسه با سه ماهه نخست سال، شمار شاغلین این بخش 0.7 درصد بیشتر شده است.

دفتر فدرال آمار آلمان اعلام کرد که رشد اشتغال بیشتر مربوط به عوامل فصلی بوده است و میزان مشاغل ایجاد شده در سه ماهه دوم سال در مقایسه با متوسط پنج سال اخیر کمتر بوده است.

آلمان پس از جمهوری چک، دارای دومین نرخ بیکاری پایین در سطح منطقه یورو و اتحادیه اروپا است. شمار جوانان 15 تا 24 ساله فاقد شغل آلمانی نیز به 5.6 درصد رسیده است که کمترین میزان در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم امسال برای نخستین بار در طول 10 سال اخیر کوچک شد و رشد منفی 0.1 درصد را به ثبت رساند. با این حال بانک مرکزی در گزارشی هشدار داده است که روند ناامید کننده بزرگ ترین اقتصاد اروپا کماکان ممکن است ادامه داشته باشد و این مساله قطعا دارای پیامدهای منفی زیادی برای بازار کار این کشور خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها