کد خبر: 332859
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

چین، آمریکایی‌ها را تهدید به تحریم کرد

در پی تصمیم واشنگتن برای فروش 66 جنگنده «اف‌16» به ارزش هشت میلیارد دلار به تایوان، پکن شرکت‌های آمریکایی را تهدید به تحریم کرد.

چین، آمریکایی‌ها را تهدید به تحریم کرد
کد خبر: 332859
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی چراغ سبز روز گذشته (سه‌شنبه) واشنگتن برای فروش 66 جنگنده «اف 16» به تایوان، به ارزش بالغ بر هشت میلیارد دلار، پکن شرکت‌های آمریکایی را تهدید به تحریم کرد.

با وجود هشدارهای پی در پی پکن در خصوص فروش تسلیحات به تایوان، مقامات آمریکایی این تصمیم را به تایوان نسبت داده‌اند که قصد به روز رسانی ارتش خود و حفظ قابلیت‌های دفاعی خود را دارد.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز امروز (چهارشنبه) در واکنش به این اقدام واشنگتن گفت که پکن مخالف چنین تصمیمی است و قصد دارد شرکت‌های آمریکایی را که به تایوان سلاح عرضه کنند، در لیست تحریم‌های خود قرار دهد.

او توضیح داد: «چین، این تصمیم آمریکا را محکوم می‌کند. ما قبلاً نیز اعتراض خود را به طرف آمریکایی به طور جدی اعلام کرده بودیم و از واشنگتن می‌خواهیم که کاملاً خطرات جدی فروش تسلیحات به تایوان را درک کند».

تصمیم اخیر واشنگتن در شرایطی اتخاذ شده است که تنش‌های میان آمریکا و چین به دلیل جنگ تجاری بالا گرفته و چین ،دولت آمریکا را به دخالت در اعتراضات در هنگ‌کنگ متهم کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها