کد خبر: 332917
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۵:۴۶:۰۰
| |

سرپرست حوزه‌ی مدیریت کنترل جمعیت حیوانات شهری:

جلسه رفع محدودیت‌های نقاهتگاه سگ‌های کهریزک برگزار شد

جلسه‌ بررسی و رفع محدودیت‌های موجود درباره‌ی کنترل و نگه‌داری سگ‌های بدون صاحب طی دو جلسه در نقاهتگاه کهریزک برگزار شد.

جلسه رفع محدودیت‌های نقاهتگاه سگ‌های کهریزک برگزار شد
کد خبر: 332917
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ۱۵:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مجید مجیدی سرپرست حوزه‌ی مدیریت کنترل جمعیت حیوانات شهری (شرکت ساماندهی) درباره‌ی جلسه پیرامون تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های باقی مانده در مرکز نگه‌داری سگ‌های بدون صاحب در کهریزک گفت: در جلساتی که در تاریخ 28 و 29 مردادماه با حضور مصطفی کاظمی اسفه، مدیرکل دفتر شهردار تهران و معاون و مسئولین معاونت خدمات شهری در دو جلسه‌ی اضطراری برگزار شد، موضوع تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های باقی مانده در مرکز نقاهت‌گاه سگ‌های ولگرد مورد بررسی، تایید و تصویب قرار گرفت و در راستای اجرای آن دستورهای متعددی از سوی مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و سایر مسئولان مربوطه شهرداری تهران صادر شد.

وی ادامه داد: کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر با تاکید بر زنده‌گیری به واسطه 10 اکیپ به طور روزانه در مناطق حاشیه‌ای شهر و بر اساس مطالبات مردمی و پیام های واصله از سامانه 137 و سایر سیستم ها انجام می شود. روال این است که اکیپ ها با مراجعه و رفتارشناسی سگ‌ها نسبت به صید و انتقال آن‌ها به مرکز نقاهتگاه اقدام می‌کنند تا پس از گندزدایی و حذف انگل‌ها نسبت به عقیم‌سازی و واکسیناسیون این سگ‌ها اقدام شود و پس از مدتی نگهداری بحث رهاسازی سگ‌ها موضوعیت پیدا می‌کند.

مجیدی با توجه به تصمیمات جلسه‌ی دیروز به توسعه فضای سبز این نقاهتگاه نیز اشاره کرد و از عدم استفاده‌ی پیمانکار تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: از اقدامات تکمیلی که در مرکز نقاهت‌گاه مورد تایید مدیران قرار گرفت، موضوع افزایش فضای سبز در مجموعه مذکور با 500 اصله درخت چند ساله و ایجاد سایبان برای استراحت سگ‌های بدون صاحب است.

وی افزود: همچنین برای تامین زیرساخت، آسفالت و تامین دسترسی به این مجموعه و نیز توسعه‌ی این مرکز در بافت پیرامونی برای آزادسازی سگ‌های عقیم‌شده و واکسینه شده نیز تصمیماتی اتخاذ شد. ضمن اینکه براساس موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت، مقرر شد تا اطلاع ثانوی این فرایند توسط نیروهای شرکت ساماندهی انجام شود و از نیروی پیمانکار استفاده نشود و صرفا با بهره‌گیری از نیروهای داخلی خدمات شهری کار را پیش ببریم.

مجیدی تاکید کرد: از اقدامات میان مدت می‌توان به بهره‌گیری از خدمات مهندسی مشاور در خصوص این طرح اشاره کرد که به طور میان مدت برنامه‌ریزی شد و با انتخاب مشاور و خدمات مشخص شرایط شهر تهران را برای ایجاد مراکزی متفاوت برای نگهداری سگ‌های عقیم‌شده بررسی کرده تا پس از تعیین ظرفیت و نیاز مجموعه بتوانیم همکاری سایر مناطق شهرداری را در اختصاص زمین و ایجاد این مراکز همراه داشته باشیم.

وی همچنین از موعد 10 روزه در گام اول برای رفع نواقص موجود در نقاهتگاه کهریزک سخن به میان آورد و گفت: از دیگر شرایط و نواقصی که مورد توجه قرار گرفت تکمیل 10 روزه‌ی اقدامات بهسازی‌ای است که شرکت ساماندهی در دست اقدام داشت. هم‌اکنون نیز اقدامات اجرایی در دستور کار قرار دارد و نیروهای خدماتی در این خصوص مشغول به کار شده‌اند تا ظرف 10 روز وضعیت مطلوب‌تری را در این مجموعه شاهد باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها