کد خبر: 332949
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۰۸:۵۵:۰۳
| |

با وجود لغو سفر ترامپ به دانمارک صورت گرفت؛

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و دانمارک درمورد تقویت همکاری درقطب شمال

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، با همتای دانمارکی خود پیرامون امکان تقویت همکاری دو کشور در منطقه شمالگان تلفنی گفتگو کرد.

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و دانمارک درمورد تقویت همکاری درقطب شمال
کد خبر: 332949
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۰۸:۵۵:۰۳

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «مایک پمپئو» روز پنج شنبه با همتای دانمارکی خود پیرامون امکان تقویت همکاری دو کشور در منطقه شمالگان بطور تلفنی گفتگو کرد.


به گزارش اسپوتنیک، این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش سفر برنامه ریزی شده خود به دانمارک را در واکنشی اعتراض آمیز به رد پیشنهاد خرید گرینلند از سوی نخست وزیر دانمارک لغو کرد.

«مورگان ارتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: «پمپئو امروز با وزیر خارجه دانمارک در خصوص به تأخیر افتادن سفر رئیس جمهور ترامپ به دانمارک تلفنی گفتگو کرد. وزیر خارجه از همکاری دانمارک به عنوان یکی از متحدان آمریکا و مشارکت این کشور در رسیدگی به اولویتهای مشترک امنیت جهانی قدردانی کرد. وزیر خارجه و همتای دانمارکی وی همچنین در مورد تقویت همکاری با پادشاهی دانمارک- از جمله گرینلند- در منطقه شمالگان گفتگو کردند».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه در واکنشی تند و اهانت آمیز اظهارات نخست وزیر دانمارک که فروش گرینلند را مضحک خوانده بود، «مبتذل» خواند!

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها