کد خبر: 333059
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۱۳:۳۷:۰۱
| |

استونی هم نماینده‌اش را برای اسکار معرفی کرد

استونی و آلمان 2 کشور دیگری هستند که نمایندگان خود برای شرکت در بخش فیلم بین‌المللی اسکار را معرفی کردند.

استونی هم نماینده‌اش را برای اسکار معرفی کرد
کد خبر: 333059
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۱۳:۳۷:۰۱

اعتمادآنلاین| استونی با فیلم «حقیقت و عدالت» و آلمان با فیلم «سیستم شکن» به رقابت اسکار 2020 وارد شدند.

«حقیقت و عدالت» از استونی حاصل اولین تجربه کارگردانی تانل توم است که توانست در بازار داخلی استونی از نظر فروش رکورد شکن شود.

این فیلم که داستان یک نزاع روستایی در اواخر قرن نوزدهم را روایت می‌کند، بر مبنای رمانی از آنتون هانسن تامساری ساخته شده و بیش از 205 هزار بلیت در اولین ماه اکرانش فروش کرد و موفق شد تا آمار «آواتار» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم این کشور را که 194 هزار نفر را به سینماها کشانده بود، بشکند. این در حالی است که این کشور کوچک تنها 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد.

این فیلم آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌هایی است که در برنامه حمایت از 100 فیلم در استونی قرار داشت تا صدمین سال استقلال این کشور را گرامی بدارد.

استونی نخستین بار در سال 1992 یک فیلم برای اسکار معرفی کرد و در 15 سال بعد این کار را انجام داد اما هرگز جایزه ‌اسکار را دریافت نکرد و تنها با «نارنگی‌ها» در سال 2014 به فهرست نهایی نامزدهای اسکار خارجی زبان راه یافته بود.

از سوی دیگر «سیستم شکن» به عنوان نماینده آلمان برای بهترین فیلم بین‌المللی اسکار معرفی شد.

این درام روانشناسانه اولین فیلم نورا فینگشایت است که نخستین اکرانش را در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین امسال تجربه کرد و موفق به کسب جایزه خرس نقره‌ای آلفرد باوئر شد.

این فیلم درباره دختری 9 ساله به نام بِنی با بازی هلنا سنگل است. او از خانه‌ای پرتنش است که خشمش را در دنیای اطراف خود خالی می‌کند و ساختارهای اجتماعی را که برای کمک به او طراحی شده‌اند خرد می‌کند. سِنگل با نقش‌آفرینی منحصر به فرد خود مخاطبان برلین را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

این فیلم از میان هفت فیلم برای شرکت در اسکار امسال انتخاب شد.

آلمان تاکنون 20 بار نامزدی دریافت جایزه فیلم خارجی زبان را کسب کرده است و «زندگی دیگران» در سال 2006 از جمله فیلم‌های آلمانی است که برنده اسکار شده است.

«فولکنبروش» ساخته میشاییل اشتاینر به عنوان فیلم منتخب سوییس، «پاپیچا» به کارگردانی مونیا مدور به عنوان نماینده سینمای الجزایر، «شیندیسی» ساخته دیتو سینتسازه از گرجستان، «انگل» از کره جنوبی و «در جستجوی فریده» از ایران دیگر فیلم‌هایی هستند که برای اسکار 2020 معرفی شده‌اند.

نود و دومین دوره جوایز اسکار 9 فوریه 2020 برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها