کد خبر: 333084
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۱۵:۱۴:۲۷
| |

پژوهشگران بیمارستان زنان برایام:

آب انار از مغز جنین حفاظت می‌کند

پژوهشگران بیمارستان زنان برایام، اخیرا دریافته‌اند مصرف آب انار در دوران بارداری می‌تواند از مغز نوزادانی که خیلی آهسته در رحم رشد می‌کنند ، محافظت کند.

آب انار از مغز جنین حفاظت می‌کند
کد خبر: 333084
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۱۵:۱۴:۲۷

اعتمادآنلاین| پژوهشگران دریافته‌اند رشد مغز نوزادان زنان بارداری که آب انار می‌نوشند بسیار بهتر از سایرین است و نوشیدن هشت اونس (0.2 لیتر) آب انار در روز باعث افزایش اتصال مغز نوزادانی که با سرعت عادی در رحم رشد نمی‌کنند، می شود و این امر به این دلیل است که آب انار حاوی ریز مغذی‌هایی به نام "پلی فنل" (polyphenol) است که از سد خونی مغزی عبور کرده و از بروز بیماری‌های عصبی جلوگیری می‌کند.

به گزارش دیلی میل، پژوهشگران طی این مطالعه 78 مادر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند نوزادان آنها از نظر بالینی بین هفته های 24 و 43 دارای محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) بودند. این اتفاق زمانی که نوزادان با سرعت مورد نظر در رحم رشد نکنند، رخ می‌دهد.

شایع ترین علت مسئله جفت - که اکسیژن و مواد مغذی را از طریق بند ناف به کودک منتقل می کند- است زیرا وقتی این عضو به درستی عمل نکند، این اتفاق رخ می‌دهد. طی این اتفاق اگر کودک به اندازه کافی خون یا اکسیژن دریافت نکند ، می ‌تواند دچار مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی و عروقی شده و این مشکلات نیز آسیب جدی به مغز وارد می‌کند.

اما ما طی این مطالعه دریافتیم مصرف آب انار از این مشکل جلوگیری می‌کند و به طرز قابل توجهی از مغز جنین‌هایی که خیلی آهسته در رحم رشد می‌کنند ، محافظت می‌کند.

آب انار حاوی پلی فنل و آنتی اکسیدان‌هایی است که مغز را از بیماری های عصبی محافظت می‌کند. علاوه بر آن، رشد ماده سفید مغز نوزادانی که مادرانشان آب انار می نوشند ، بسیار بهتر است.

ماده سفید یکی از بخش‌های سیستم عصبی مرکزی است. سیستم عصبی مرکزی از دو ناحیه ماده سفید و ماده خاکستری تشکیل شده است. این ماده بخش اصلی مغز و بخش سطحی نخاع را تشکیل می‌دهد و به‌طور عمده از سلول‌های گلیال و آکسون‌های میلینه تشکیل شده است.

این آکسون‌ها پیام‌ها را از مخ به سایر بخش‌های سیستم عصبی منتقل می‌کنند. در ماده سفید بجز بافت چربی ، مویرگها و عروق مشاهده می‌شوند. فسفولیپیدها در ماده سفید فراوانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها