وزارت خارجه روسیه:

استقرار موشک‌های آمریکایی در آسیا تهدیدی برای امنیت جهان است

وزارت خارجه روسیه به تصمیم احتمالی آمریکا مبنی بر مستقر کردن موشک‌های کوتاه‌برد زمین‌پایه در منطقه آسیاپاسیفیک، واکنش نشان داد.

استقرار موشک‌های آمریکایی در آسیا تهدیدی برای امنیت جهان است
کد خبر: 333088
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۱۵:۳۶:۲۱

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد تصمیم احتمالی آمریکا مبنی بر مستقر کردن موشک‌های کوتاه‌برد زمین‌پایه خود در منطقه آسیاپاسیفیک تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است.

به گزارش رویترز، این در حالی است که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شده بود آزمایش موشکی جدید این کشور راهی برای اطمینان یافتن از توان واشنگتن برای مقابله با رفتارهای نادرست چین است!

وی همچنین گفته بود چین اولویت شماره یک پنتاگون است و آمریکا با دقت بسیار چین را زیر نظر دارد تا از آمریکا حفاظت کند.

گفتنی است مقامات چین و روسیه خواستار برگزاری نشستی از سوی شورای امنیت پیرامون «برنامه های آمریکا برای توسعه و استقرار موشکهای میان بُرد» شدند.

مقامات مسکو و پکن می خواهند که تمام 15 عضو شورای امنیت تحت دستورکار «تهدیدات علیه صلح و ثبات بین المللی» گرد هم آیند و از «ایزومی ناکامیتسو» رئیس بخش امور خلع سلاح سازمان ملل نیز درخواست کرده اند که این موضوع را به اطلاع این نهاد برساند.

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد یک موشک کروز زمین پایه میان بُرد را آزمایش کرده است. این نخستین آزمایش موشک میان بُرد آمریکا از زمان خروج یکجانبه این کشور از پیمان منع موشکهای هسته ای میان برد (INF) بشمار می رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها