کد خبر: 333096
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۱۶:۳۲:۵۵
| |

نشنال اینترست مدعی شد؛

ایران خواهان خرید هواپیمای نظامی از روسیه و چین است

ایران برای تقویت نیروی دفاعی خود خواهان خرید هواپیمای نظامی از روسیه و چین است.

ایران خواهان خرید هواپیمای نظامی از روسیه و چین است
کد خبر: 333096
|
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ۱۶:۳۲:۵۵

اعتمادآنلاین| ایران خواهان آن است که سه فروند هواپیمای نظامی از ایران خریداری کند، نیروی هوایی ایران در واقع یکی از بزرگترین نیروهای هوایی جهان است. ایران بیش از 350 جنگنده دارد که این تعداد در واقع دو برابر نیروهای نیروی هوایی انگلستان است.

به گزارش نشنال اینترست، اما بیشتر جنگنده‌های ایران قدیمی هستند به این معنی که آنها نمونه‌های جدیدی از طرح‌های قدیمی هستند. ایران در این میان خواهان خرید سیستم‌های جدید از دو کشور روسیه و چین است تا بتواند در نیروی هوایی خود از آنها استفاده کند.

MiG31:

ایران تاکنون برای خرید این جنگنده از روسیه بارها اقدام کرده است هر بار با کارشکنی‌های آمریکا در این خصوص مواجه شده است. اکنون به نظر می‌رسد ایران تمایل دارد تا بتواند این سیستم را خریداری کند.

Su-27 / Su-30:

این مدل نیز یک جنگنده روسی است که ایران تمایل دارد آن را خریداری کند و آخرین بار در سال 2015 ایران در حال نهایی کردن این خرید بود که تحریم‌های آمریکا شرایط را پیچیده کرد.

J-10:

این مدل یک جنگنده چینی است که بسیار قدرتمند و تا حد زیادی مشابه مدل MIG31 روسیه است. این جنگنده بسیار پیشرفته است هم رده جنگنده‌های آمریکایی به حساب می‌آید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها