کد خبر: 333209
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۰:۲۲:۱۲
| |

رئیس فدراسیون ناشنوایان:

یکی از شعارهایم برای انتخابات فدراسیون توسعه ورزش زنان ناشنوا بود

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، گفت: حدود دو ماه پیش اسامی اعضای جدید هیات مدیره فدراسیون را به وزارت ورزش‌وجوانان اعلام کرده و در انتظار ابلاغ وزیر برای تغییر آنان هستیم.

یکی از شعارهایم برای انتخابات فدراسیون توسعه ورزش زنان ناشنوا بود
کد خبر: 333209
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۰:۲۲:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ مهران تیشه‌گران اظهار داشت: امسال المپیک ناشنوایان در هنگ‌کنگ را در پیش داریم و برای اعزام یک تیم کیفی و آماده، اعتبار بیشتری می‌خواهیم. اعضای جدید هیات رئیسه ‌که منتظر ابلاغ احکام آنان هستیم، توانایی جذب اعتبار از بخش خصوصی یا جذب حامی مالی برای فدراسیون را دارند.

وی ادامه داد:‌ از اواخر سال گذشته مساله نیاز به اعتبار پیش از موعد را به مسئولان وزارت ورزش و حتی شخص وزیر اعلام کرده‌ام، زیرا همان‌طور که برای فدراسیون‌های ورزشی دریافت اعتبار برای آمادگی تیم ها برای المپیک توکیو اهمیت دارد، برای ما نیز جذب اعتبار در 6 ماهه نخست سال بسیار حیاتی و اثر بخش است.

تیشه‌گران اضافه‌کرد: تلاش برای جذب اعتبار از سایر بخش‌ها چون بهزیستی، خیرین و حامیان مالی خواهد بود، اما بیش از همه این‌ها انتظار ما برای تامین هزینه‌ها دریافت اعتبار فدراسیون در نیمه نخست امسال است زیرا اگر اعتبارات در آبان یا مهرماه پرداخت شود، دردی را دوا نخواهد کرد.

رئیس فدراسیون ناشنوایان اظهار امیدواری کرد تا هفته آینده تفاهم‌نامه مالی فدراسیون و وزارت ورزش‌وجوانان امضا شود تا مشخص شود وزارت چه میزان اعتبار به ورزش ناشنوایان تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان 80 درصد از اعتبار سه میلیاردی فدراسیون در سال 97 را دریافت کرده است، ‌گفت:‌ بخشی از اعتبار امسال را براساس جدول متعارف همه ساله دریافت کرده‌ایم، اما این کافی نیست و امیدواریم وزارت و کمیته ملی المپیک اعتباری را که برای امسال ما در نظر دارند پیش از پایان شهریور در اختیارمان قرار دهند.

به گفته این مسئول شاید بشود بلیت‌های اعزام کاروان 140 نفره ناشنوایان به هنگ‌کنگ را به صورت چند قسطه خریداری کرد، اما در کشور هنگ‌کنگ برای تامین هزینه‌ها نیاز به بودجه است.

تیشه‌گران با بیان اینکه حدود 80 ورزشکار در هشت رشته فوتبال، فوتسال، والیبال ساحلی، دوومیدانی، تکواندو، ‌جودو، ‌شنا و تنیس روی میز آبان ماه در المپیک هنگ‌کنگ شرکت خواهند کرد، ‌گفت: ‌11 نفر از این کاروان زنان هستند که چهار نفر دوومیدانی‌کار، یک نفر در تنیس روی میز و 6 نفر نیز تکواندوکار هستند.

وی در خصوص تعداد کم زنان در کاروان اعزامی به هنگ‌کنگ گفت: ورزش زنان ناشنوا به دلایل عدیده از جمله نبود امکانات و سالن‌های اختصاصی در استان‌ها بسیار کمتر از مردان است. در تلاش هستیم که از امسال مسابقات قهرمانی کشور زنان در رشته‌های فوتسال و والیبال را با کمک انجمن این رشته‌ها و هیات‌های استانی برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت:‌ یکی از شعارهایم برای انتخابات فدراسیون توسعه ورزش زنان ناشنوا بود و بر همین اساس از مسئولان وزارت‌ورزش‌وجوانان خواستار همکاری بیشتر مدیرکل استان‌ها در تامین سالن اختصاصی براساس ماده 88 شده‌ایم تا زمینه برای فعالیت زنان ورزشکار ناشنوا در کشور بهتر فراهم شود.

وی با یادآوری اینکه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان زیر نظر کمیته ملی المپیک نیست اما این کمیته همیشه کمک‌هایی به فدراسیون در زمینه آماده‌سازی تیم‌ها داشته است، گفت: همیشه قدردان این لطف کمیته ملی المپیک هستیم اما باز هم از مسئولان وزارت می‌خواهم که دست کم 60 درصد اعتبار فدراسیون در امسال پیش از پایان نیمه نخست سال به ما پرداخت کنند.

تیشه‌گران در پایان گفت:‌ اردوهای تیم‌های اعزامی به المپیک ناشنوایان از اوایل اردیبهشت ماه امسال در تهران و شهرستان‌ها در حال برگزاری است و شخصا از آنان بازدید و برای حل مشکلات حتی با ورزشکاران صحبت می‌کنم تا ضمن افزایش انگیزه از پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات احتمالی تلاش کنیم.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها